10 januari 2016

Cravings

Är det inte konstigt så säg.. att det man inte får, det suktar man allra mest efter? Nu snackar jag lyckligtvis bara om mat, och inte nåt annat. Hela långa veckan har jag levt på Aloe Vera-gel och shakes av olika slag. Har ju visserligen fått äta 600 kcal:s måltider en gång om dagen i tre dagar, men vi kan väl säga att de inte riktigt gått ända in i mål. På fredag kväll var jag så vrålhungrig att jag i desperation började räkna upp åt Kalle vad jag ska äta sen när jag får äta mat som vanligt igen. Ni vet, ugnskorv, spaghetti & morosås, lasagne och sånt där. Tänkte att det kunde vara roligt att lista det jag var sugen på där och då, och påbörjade ett inlägg. Publicerade aldrig, utan sparade som utkast. Igår kväll gick jag tillbaka till inlägget och fyllde i några saker till som jag kommit på under dagen. Tänkte att äh vafan, bär eller brister (eller som min forna klasskompis Mårten sa, "Pär eller Christer, vem fan e he?"), här kommer den, listan med mina cravings just nu:
  • Potatismos och ugnskorv 
  • Fullkornstortilla med tonfiskröra och avokado
  • Morot, gurka och dipp 
  • Biopopcorn 
  • Dadelbollar
  • Naturgodis från Punnitse & Säästä 
  • Tuc-kex med vitmögelost
  • Kalvdans
  • Bondost med hjortronsylt 
  • Havregrynsgröt!!!
  • Skinktoast 
  • Pasta med baconsås 
  • Croissanter med kallrökt lax
  • Passligt löskokta ägg
  • Fazer Marianne-choko 
  • Pepparkaksglass 
  • Hotdog
  • Kokosbollar
  • Laxpizza från Nabben
  • Tunnbrödsrullar
  • LBB's chocolate chip cookies
  • Karelska piroger med äggsmör
  • American pancakes

2 kommentarer:

  1. Haha jag å har typ 800 listor från dieten på saker ja vila ha, heeeilt orimliga saker ibland å egenkomponerade recept från 2 på mårnin :'D

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja ganska sjukt egentligen, att man blir sugen på saker man annars knappt bruk äta :D

      Radera