11 januari 2016

Första fusket

Okej så det känns lite som om jag tjatar på om det här med C9 nu hela tiden, men ni måste ju förstå att det är min vardag just nu. Och om ni inte är intresserade får ni bara scrolla vidare! Från första början när jag inledde kuren hade jag bestämt mig för att inte fuska med ätandet under dessa nio dagar, inte minsta lilla, för jag vet att med min självdisciplin så går det käpprätt åt helvete innan jag ens hunnit säga ordet "fusk" i så fall. Har varit riktigt duktig, och bara ätit från "fria listan" (frukter, bär och grönsaker som man kan äta med måtta om hungern slår till) i yttersta nödfall. Och ni veeet inte hur stolt jag var igår kväll när jag sedvanligt sammanförde veckans fusk i min matdagbok - och inte behövde skriva dit en enda sak! Det, mina damer och nån enstaka herre, har ALDRIG tidigare hänt i mitt liv. Att jag inte ätit en endaste godsak på en hel vecka, alltså. Men nu har jag gjort det, och den tillfredsställelse det gav ska jag absolut försöka hålla kvar vid även vid kurens slut. Åtminstone vill jag att det ska stå max tre saker på fusklistan för veckan, istället för trettiotre som det brukar...

Nå men för att komma till saken: Idag har jag fuskat. VAD I *** kanske ni tänker, vem är så dum så man fuskar med maten när man betalt 140€ för ett kickstart-paket? Men jag ska förklara, det är faktiskt inte så farligt som det låter... Sen dag 3 har jag fått äta ett mål med 600 kcal, utöver mina shakes och aloe-shottar, om dagen. I häftet man fick med i C9-boxen fanns receptförslag, t.ex. kyckling med råris, ugnslax med grönsaker, fullkornspasta med marinarasås, de där kycklingfärsburgarna vi gjorde i lördags.. Jag har valt att inte vara så slavisk när det kommer till kalorierna beträffande jobbluncherna, utan har bara snabbt googlat vad t.ex. en leverbiff innehåller, och på högt försökt uppskatta hur mycket jag kan äta. Nå, idag kom dagen när jag "inte hade nåt alternativ". Idag serverades trefärgade skruvmakaroner och maletköttsås. Jag lassade på en ordentlig portion sallad, tog en full slev med makaroner och öste såsen över det. Skippade till och med den rivna osten. Kände där och då att jag behövde den där pastan, för vem vill liksom äta sås och sallad.. Hade fel. Alltså min stackars mage svällde upp som en ballong och bara krampar nu! Så här i efterhand (lätt att vara efterklok minsann!) konstaterade jag att jag ju hade kunnat fråga efter glutenfria makaroner från köket, för det hade säkert varit liiite bättre för magen i alla fall...

Jaja. Det är ju faktiskt bara en dag kvar, så kanske inte några kalorier, kolhydrater och glutentrådar extra hinner förstöra så mycket. Bara den här pösmagen försvinner, och inte orsakade några onödiga kilon till den sista vägningen och mätningen imorgon. -3,6 kg i lördags, och hade verkligen hoppats på -5 imorgon. Den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar