4 januari 2016

Mot ett hälsosammare år

Idag har jag ridit barbacka-tandemridning med lillryttarn...
 ... och beställt en kanna till min Victoria-servis på Hannas Perfect Home-party.

Men förutom det har jag mest kämpat mig genom dagen. Idag är det nämligen min första dag på C9-kuren. Detox, kickstart, vad man nu vill kalla den.. Haters gonna hate, men jag vill verkligen ge det en chans! Ni vill inte veta hur mycket jag ätit den senaste månaden, och jag vill inte berätta hur mycket vågen visade idag när jag steg på den. Nä, det här är precis vad jag behöver alltså! En kickstart på ett år som jag hoppas ska bli aktivt och få mig att må bra i både knopp och kropp. Hade faktiskt tänkt mig en målvikt tills sommarens USA-resa, men den fick jag nog tyvärr ta och plussa till några kilo på i och med siffrorna som stirrade tillbaka på mig från vågen. Usch. Har inte vägt så här mycket sen 2008. Men nåjaa, there is only one way, och det är neråt! På vågen alltså. 

Den här första dagen har faktiskt inte varit så hemsk som jag tänkt mig. Har bara känt mig hungrig några ynka gånger. Och inte alltför trött heller. Kanske bra att jag hållit mig sysselsatt.. Gissar nämligen att morgondagen kommer bli betydligt tyngre. Men sen på onsdag får jag ju åtminstone äta ett mål varm mat. Hurra! Just nu lever jag nämligen på vätska...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar