17 juni 2019

Jennifer hjärta Andreas

I lördags var vi bjuda på bröllop, när Sebastians småkusin Jennifer (som nog varit mer som hans syster i barndomen) skulle få sin Andreas. Redan när vi fick inbjudan blev jag både exalterad och lite sur - de hade nämligen bjudit oss på brunchbröllop till Juthbacka herrgård. Det var ju en idé jag själv haft inför mitt eget bröllop! Vigseln var i Munsala kyrka klockan tolv, och efter det bilade vi vidare till min forna hemstad Nykarleby för bröllopsfest vid Juthbacka. Festen var riktigt lyckad med brunchbuffé, lite lekar/program, kaffe & tårta, och fritt mingel. Vädret, som var riktigt tråkigt, regnigt och kallt på förmiddagen, switchade helt när vi kom till festplatsen, och det blev en varm och solig junidag. Perfekt! Bruden var så vacker i sin klänning, och speciellt förtjust var jag förstås i brunchen! Första dagen med icke-dietmat för mig, så gissa vem som åt lite väl mycket och var i matkoma ännu följande morgon... haha! Bra betyg för maten, alltså. Tyckte också om idén med en framkallande kamera som alla bröllopsgäster fick använda för att sätta sin bild och hälsning i gästboken. Det var nytt för mig! Skönt också att vara hemma klockan fem på kvällen och inte ha krabbis nästa dag. Tackar för ett supermysigt bröllop, och lycka till framöver, herr och fru Westerholm!

 Dem sa JÅÅ!
 Brudparet med brudens familj. Brudens far Peter är min svärfars kusin.
 Stiligt par!
 En av de vackraste byggnaderna i Nykarleby, om ni frågar mig.
 Bordsplaceringskartan var fiffigt gjord på ett gammalt fönster. I like!
 Funderade ett tag vem Maria H var... 
 Om inte denna meny får det att vattnas i munnen på er, så vet jag inte?!
 Våffelstation - hello!
 Svårt att fånga all god mat på bild med risk för att vara irriterande med mitt fotograferande..
 Säger bara en sak: YUMMIE!
 Bästa gästboksidén ever!
 Klassiska "skoleken".
 Tårtorna hade Andreas Knips hembageri gjort, och de var sååå goda!
 Tvingade Sebastian att ställa upp på en bild med mig.
Sen skulle vi fotas med hela familjen också, men det blev kanske mindre lyckat, haha!

1 kommentar:

  1. Va rolit att du tyckt om själva idén med brunch och hela bröllopet i sig. :) Ja fick faktiskt idén till ett brunchbröllop från Linda Antus broder som å had sama koncept, fast på Apegrens trädgård had tem ordna e. :) Rekommenderar verkligen brunchbröllop, he så bra tå all gäster får kvällen leedi å gör va dem vill å så ere ju speciellt bra för småbarnsföräldrar ;)

    SvaraRadera