8 oktober 2016

Jaktänka

Så hade det igen gått flera dagar utan att jag hunnit eller orkat blogga. Den här veckan har jag faktiskt haft en orsak till min frånvaro, och den stavas mycket på jobbet. Möten och föräldrasamtal har tagit upp det mesta av min tid. Har inte ens hunnit träna, vilket gör mig rätt sur.. Fortfarande ingen comeback på gymmet. Men nästa vecka ska jag göra mitt bästa för att släpa min slappa röv upp för lokalbacken och återfå träningsgnistan. Såheså!

Idag började älgjakten för Sebastian. Som ett litet barn lade han sig under täcket igår vid tiotiden och var uppe redan halv sex(!) i morse. Har fått rapport om att han skjutit en älg, som är spårlöst försvunnen. Ettäs sellasta. Själv vaknade jag ovanligt tidigt för en lördag (måste ha berott på att jag somnade elva), har hunnit duscha, äta frukost i lugn och ro, göra mig i ordning och göra den vanliga svepningen här i hushållet.

Sitter för tillfället och väntar på min familj som är på väg från Nykaabi, vi ska till Vasa på lite familjetid och shopping. Helt spontant beslut från min sida igår, när lillasyster Kati och hennes John var hit på besök, och syrran informerade om Vasa-resa. Har liksom inte så mycket annat att fördriva helgdagarna med nu en bra tid framöver. Men jag har heller inga problem med att vara ensam, njuter av friheten och tystnaden, och passar på att göra sånt jag tycker om och känner för. Ska t.ex. försöka ta mig ut på en ridtur med tant Elli än ikväll. Och sen kanske nån serie som avslutning på dagen. Gissar nämligen att sambon slocknar som ett ljus klockan nio...

Ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar