18 oktober 2016

Chillaxin'

Här ligger jag och myser hemma i soffan under filten, med datorn i famnen. Hade tidig väckning idag och åkte till jobbet klockan sex. Kanske inte så roligt att stiga upp 5:20, men fördelen är att dagen kändes väldigt kort. Svisch lät det så var jobbdagen över klockan halv två. Har inte gjort speciellt mycket produktivt sen dess. Tagit upp ett paket älgmalet som ska få bli en del i dagens middag - makaronilåda. Har också lyckats få sålt min säng, eller åtminstone är den reserverad nu tills vår nya säng kommer (hoppeligen i början på nästa vecka). Så att sånt. Skulle gärna dyka ner i min jullåda för att se hur det ser ut på den fronten, ni vet, vill ju vara ute i god tid... Men vårt förråd är proppfullt och lådan är längst in högst upp på hyllan. Så får väl bara vänta tills vi fått fixat ihop förrådshyllan vi skissat på, så det blir lite ordning på torpet.


Imorgon jobbar jag sista dagen denna vecka, så får jag lite efterlängtat höstlov. Hittills har jag inplanerat en loppisdag tillsammans med Louise, ett ridpass och en IKEA Haparanda-resa med Tanja och några övriga Mirkaiter. Sen får vi se vad annat som händer. Ska bli skönt med en lite längre helg! Och när vi återvänder till jobbet är det bara 9 arbetsveckor kvar till jullov. Wihhuuu! På tal om jullov, ska skriva ihop ett litet "voi jestas vad jag längtar till julen fast det bara är oktober ännu"-inlägg. Haters gonna hate.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar