1 september 2016

Den där höstlistan

Som vanligt är jag väl sist ute att haka på ämnen eller listor som cirkulerar runt i bloggvärlden. Men nu har jag i varje fall gjort den, Carros höstlista.

1. Vad kommer du äta i höst?
På hösten brukar det bli mycket soppor för mig. T.ex. blomkålssoppa med bacon är en favorit!

2. Vad kommer du dricka i höst?
Oftast blir det en kopp te innan läggdags. Åtminstone tills jag lägger märke till att det är på grund av tekoppen jag inte får tag i sömnen...

3. Vilken blir din favoritmöbel i höst?
Troligen soffan. Men måste säga att jag nog saknar min gungstol rätt mycket just nu!

4. Vilket klädesplagg kommer användas flitigast i höst?
Jag skulle verkligen vilja gå i leggins och långa mysiga stickade tröjor, men varmblodig som jag är så svettas jag ihjäl av att ens titta på ett stickat plagg, om det inte är -30 utomhus... Så kanske leggins och nån lite längre tunnare tröja då.

5. Hur kommer den typiska höstdagen se ut?
Jobb, koka mat, slappa en stund, träning, kvällsmat och sen nån serie på tv. Ungefär så gissar jag! Ska åtminstone försöka komma mig lite tidigare i säng än andra höstar..

6. Vad kommer du läsa i höst?
Hoppas att jag kommer läsa något överhuvudtaget. Har hållit på med Fifty Shades trean i snart ett år...

7. Vad kommer vara din största förändring i höst?
Att jag flyttat ihop med Basti, antagligen. Och allt vad det innebär med att vara jaktänka osv.

8. Vad kommer vara din största utmaning i höst?
Mitt nya jobb, gissar jag. Fast det inte känns övermäktigt eller nåt, så märks det nog att jag har lite mer ansvar. Eller det känns som om det är mycket jag borde veta och kunna i min nuvarande position!

9. Vad är det bästa med din höst?
Att jag är lycklig med livet här och nu. Det betyder nog mest för mig.

10. Vem kommer du mysa med under filten i höst?
Håller nog filten i soffan för mig själv. Och på jobbet myser jag med barnen. Haha, nånä! Kanske Sebastian kan få vara med på ett hörn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar