14 juni 2016

Sorakunkku XXIV

I lördags gick den tjugofjärde Sorakunkku-tävlingen av stapeln på Måtarsberget i Jeppo. Mycket har jag mötat och fixat och trixat med inför tävlingen, men denna gång fick jag faktiskt sitta bakom ratten på dagen D. Och det var inte vilken bil som helst jag rattade, utan en Fiat! För första gången under min sjuåriga tävlingskarriär fick jag tävla med Fiat. Och vet ni, det var jätteroligt! Det hade dessutom kunnat gå betydligt sämre.

I mitt första heat körde jag lähtövoitto och raka vägen till semifinal. Sen fick jag en lite sämre start i semin, men var ändå med i svängarna. Nå, tyvärr blev det lite trångt nere i kurvan, och hon som körde bakom körde in i mig när jag bromsade, vilket resulterade i att jag körde in i henne som låg framför.. Och i slutändan fick jag alltså en svart flagga och blev diskad. Ingen A-final, fast det kanske hade legat nära till. Men jag är absolut inte besviken, tvärtom, tycker det gick långt över förväntan. Och ja, Fiat var inte så dåligt som jag trott alla dessa år...

Jonny var ju återigen så hjärtans vänlig och lånade ut bilen åt mig, tusen tack för det! Känner att jag kanske borde baka en kaka eller nåt som tack!

 
Satte i mitt julklapps-objektiv, Nikkor 55-300, när jag kom till Jepo, och måste ju förstås testa hur bra bilder det tog. Måste säga att jag är supernöjd, det är ett riktigt jokkis-objektiv! Kunde kanske bara lära mig lite inställningar på kameran nudå...
Kalle i Renault nr 24.
Föreningskompisarna Kalle och Tommy i närkamp!
Crash...
Rasmus brassade bra i sin blåa Fiat.
Jonny i den svarta Fiaten nr 66.
Fokuserad!
Men Kim, hur kör du egentligen?!
Jonny i täten!
Sorakunkku vuosimallia 2016, Jani Rolander, NNSB!
Sen var det Martins tur att köra med Jonnys Fiat i seniorklassen.
En av de bästa känslorna i världen: När man står på starten med adrenalinet pumpande ut i gasfoten, och startern höjer handen...
... och flaggar iväg! Obeskrivligt.
Trångt i starten månne?
Martin körde sig på en fin tredje plats i seniorklassen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar