21 april 2013

Flitiga söndagen

Steg upp strax efter åtta imorse, käkade frukost, drog på oss renoveringskläderna, och stack iväg till Midgård. Kalle slipade fönster medan jag målade, skruvade, slipade osv. Senare joinade svärmor, och sen också pappa. Så fullt arbetsteam = fullt kaos idag! Just nu känns allt lite hopplöst, men försöker trösta mig med att vi inte har så bråttom, och att det nog blir fint sen när det är klart. Lite i gången! Kämpade på mellan 9 och 15:30, och sen tog vi kvällen. Njöt av varandras sällskap en liten stund innan det var dags att skjutsa Kalle till bussen klockan fem. 

For sen raka vägen till Nykaabi. Konstaterade att nu är det nog verkligen vår, eftersom jag kunde CYKLA till stallet! Blev en härlig tur i kvällssolen med Elli, lite över en timme var vi ute. Trampade hem, for på en snabb makaronidate med Tossa till Victoria, och sen hem till Jutas i bastun. För tillfället sitter jag och pappa och kollar skräckis, även om jag verkligen borde börja på (helst slutföra) inlämningsarbetet i arbetsplatspsykologi. Imorgon blir det nämligen jobb på Skogsstjärnan 8:40-16:20, sen hem till Jeppis för att packa, dansa zumba osv. 

He va allt för ida, bjuder på några bilder från dagen som avslutning:

Idag har jag målat hatthyllan vit
.. likaså handdukshållaren i vessan
Kalle har varit superduktig och slipat fönster
(detdär är btw vårt otroligt HOST vackra blivande kontor)
Svärmor har skrapat tapeter
Jag har också slipat och målat golvlisterna ur sovrummet
Har jag förresten nämnt att vi har en spis i vardagsrummet!?!
Pappa var duktig han också!
Dagens fönstersaldo: alla 6 inrefönstren slipade!

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig lägenheit! Edee blir nåo prima he!

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo han e nog ganska speciell! nojyst känns e liti som arbeiti aldär tar slut, men bara vi blir klar tror ja nog he var ho bossit som helst :)

      Radera
  2. Good job! He blir säkert superfint tå ni e färdi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tenks! tror nog he ja å :) bara ja sko ha na tålamod ti vänt tills he...
      kanski do kombär å tapetser åt oss ;)

      Radera
    2. He sku ja noo kuna, he beror bara på NÄR e ska tapetseras, e liti fullboka nämligen :)

      Radera
    3. föstår he :) svärfar har väl nog i princip lova ti tapetser, men han har så fullt åpp no föri 1. maj tå vi har bilan ti laga inför tävlingan.. men no tror ja vi ska få lagat småningom!

      Radera
    4. Okej, men hör åv de om e böri kris fö er, så ska ja si om ja hindar hjälp till :)

      Radera