1 september 2014

Tre dagar

Första september, och bara tre arbetsdagar kvar till avfärd! Tre dagar kvar till sol och värme. Åh, som jag längtar! Försöker hålla fokus på jobbet nu dessa sista dagar, men det är nog svårt när beachen hägrar... Gäller att njuta av de kyliga höstvindarna på hemmaplan också, runt 35 grader i Alanya som bäst! Shööne. Har fortfarande inte börjat packa. Eller ja, jag har skrivit upp allt jag ska ha med mig, lagt fram nya lilla resväskan på soffan i Kalles rum, och satt dit några smågrejer. Men inga kläder eller så packade ännu. Har åtminstone kollat så allt är rent som ska ner i kappsäcken. Och jag är ganska bra på att packa! Bara jag får samlat ihop alla lånegrejs från föräldrarnas ikväll så ska jag väl nog komma igång.


Några fullspäckade dagar har jag framför mig innan jag kan inta semesterläge och åka iväg. Idag hade jag stängningsskifte, på onsdag likaså. Imorgon och på torsdag har jag öppningsskifte, så då hinner jag lite mer på eftermiddagarna. Idag är det förstås Jeppis-zumba som gäller. Är riktigt trött just nu och har lite huvudvärk, så får se hur det går.. Motivationen brukar nog infinna sig där runt klockan åtta, oavsett humör! Imorgon ska jag köra ett armpass på gymmet när jag kommer hem, kanske packa lite, och så har vi föräldramöte klockan 18:30. På onsdag ska vi se om jag hinner ut en sväng med Elli efter jobbet. Beror lite på hur packningsläget ser ut! D-day på torsdag, slutar klockan 13 och tänkte hinna till gymmet för ett sista benpass, sen en sväng till Jeppis och naprapaten 16:40, och så får vi väl i princip börja söka oss till Vasa då småningom, flyget lyfter strax efter klockan elva på torsdag kväll. Spännande tider!

Som ni kanske förstår blir väl bloggen lite lidande både denna vecka och nästa.. Men ska göra mitt bästa för att leverera nåt åtminstone! Okee?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar