30 september 2014

Håret då och nu

Just nu är jag mitt uppe i en hårkris. Permanentlockarna börjar sila, och jag funderar om jag ska permanenta igen och fortsätta spara ut håret, eller om jag ska klippa mig lite. Trivdes ju så himla bra i sidecut, kände att det var väldigt jag. Det som bekymrar mig mest är ju hur länge det tar att spara ut om jag sen igen -vilket jag troligen gör- bestämmer mig för att jag ändå ska ha långt hår. Åh dessa livets dilemman!

 2011, älskar färgen! Här har jag gjort lockar med locktång.
 2012. Två månader efter denhär bilden sparade jag ut sidecuten och det är först nu, två år senare, som jag har någotsånär jämnlångt hår.
Håret i somras, jättefint! Lockar har varit min absoluta favorit, så enkelt att sköta. Lite risigt bara...
Just nu är dethär ungefär så mycket som mitt hår lockar sig...

Vad tror ni?

8 kommentarer:

  1. Du ska inte klippa det kortare!! :) Spara ut det litegrann istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. e nog själv också inne på att spara längre, men de e sidecuten ja e sugen på igen.. ;)

      Radera
  2. Permanenta pånytt! Du passar i lockar å lite längre!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja sko nog kona tänk me ti göra e faktiskt, har trivdis så himla bra i dihär lockan! men enda minus e att håri e så himla sliti å riso åv e :( halva håri lämnar jo i båstan varje morn!

      Radera
  3. För me har e tagi 11 månader från kortkort tills dagens hårlängd, så ganska läng tar e nog.. Men fast e ha vari jobbit att få e ti den här längden, kommer ja definitivt att klipp e kort igen nångång för e va så himla praktiskt.

    Tycker att du ska ska göra he som känns bäst! Vill du ha e kortari så klipper du e - för e växer ju nog ut igen :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja sko jo vila ha permanentlockar, men ja sko vila ha sidecut å. e itt så säker på att he e snyggt att kombiner e :D måst konsulter liti me privatfrissan...

      Radera
  4. Ja har samma problem varenda gang ja ska klipp me typ. Skillnaden e väl he att ja alde tycker ja passar i na ny frisyr så ja veit int riktit va ja ska buri göra me mett hår. Ja vill int ha lang, int kort men så vill ja entå ha lang ibland å vissa gang sko e va så skönt att ha riktit kort. Oj dessa hår problem.
    Men ja tycker du passa riktit bra som du had e på fösta bilden. Elle så er ja bara meir van att si de me kortari hår på eina sido än lang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja nog kan e va na arma svårt! aldri e man nöjd, ho man än lagar :D

      janå ja sir jo nog mesjölv liti mejr som en "tuffing" me liti cool frisyr, än såde "gullig dagistant" som ja har no, haha! men samtidigt så tycker ja att ja passar himla bra me båda. å lockona e jo egentligen naturli för me, he passar bäter me min ansiktsform. men he e knepit! fö sidecut-frisyrin va jo myki lättari att sköjt dagligen! men tå måst he jo klippas varje månad... no kan ja jo klipp me typ ein gang i halvåri = lättari att spara ut

      Radera