29 september 2014

Another monday

Alarmet var ställt på 6:45 och jag var redo för en morgonpromenad. Så fort alarmet ringde visste jag att det inte kommer bli nåt sådant, huvudet var tungt, halsen var rosslig och jag fick knappt sagt åt sambon "tror itt ja kan fa å ga na". Bara att ställa om alarmet och försöka somna om. Hade så dåligt samvete och var så arg på denhär arma förkylningen att jag knappt kunde sova!

Jobbade halv nio till halv fyra idag, stannade kvar en stund och planerade och fixade. Hemma blev det matlagning. Kvällens middag fick bli ugnsgrönsaker, lite jasminris och laxmedaljonger (med Koskenlaskija paprika) i ugnen. Sen tyckte jag det var dags att prova mina nya spraymål, så jag samlade ihop lite grejer och gick ner i uthuset. Och så roligt det var! Går redan runt och tittar vad allt jag kan spraymåla. Är så inredningsinspirerad nu igen. Känner för att röja ur uthuset och se vilka skatter som finns där. Sambons familj har också flera gamla hus som de använder som "förråd" (läs: skräpförvaring), känner på mig att jag borde besöka nåt av dem också i jakt på fina gamla grejer!

Här kan ni se mina försökskaniner till sprayobjekt! Två gamla konservburkar sprayade jag i svart i hopp om att det ska gå att skriva "bestick" på dem med krita. Den vita ljuskoppen har varit grön. Locken tillhör burkarna jag förvarar mitt indiska te i. Den stora mintgröna burken stod ute på vårt trädgårdsbord, och den tog jag med bara av farten. Får se vad detta ska bli till!

Vid sjutiden träffade jag Maria utanför Livsmedel. Vi trotsade de kraftiga vindarna och traskade iväg på en skön kvällspromenad. Ingen aning hur långt vi gick, men med en tid på 1h 20 minuter gissar jag att det blev runt 10 km. Många funderingar hann vi med på den rundan, tackar för sällskapet! När jag kom hem blev det en varm dusch och lite bärkvarg framför tv:n.

Nu fördriver jag tid i bloggarnas värld medan sambon spelar Playstation. Förkylningen känns bättre, trots den långa promenaden. Nå, jag får väl äta upp vad jag säger imorgon igen. Nyaste nytt är att denna förkylning som går varar i SEX VECKOR. Näe hörni, det hinner jag verkligen INTE med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar