22 september 2014

En bild i timmen gone bad

Så i lördags när jag vaknade bestämde jag mig för att köra "en bild i timmen" hit till bloggen. Nå, det första som gick fel var väl att jag inte gjorde ett skit på hela dagen. Alltså bokstavligen låg jag och gjorde ingenting i flera timmar. Och det kommer ni också att se i bilderna nedan! Sent på kvällen var det sen dags att bila iväg till Vasa för att träffa käraste Tees (tror ni jag tog nån bild? nä!) en snabb sväng, och sen till Leipätehdas för att spana in Tasty Daze som uppträdde. Ja, jag får nog verkligen öva på dethär med att ta fram kameran oftare. Och ja, jag borde VERKLIGEN skaffa bättre kamera. Det är nog dendär Sony Xperian som gäller som näst om det ska bli nån ordning på mina bilder...

 Godmorgon världen! Här är klockan ungefär halv elva.
 Trotsade förkylningen - ut på en 47 minuters promenad i det härliga höstvädret. Hemma igen strax före 12.
 Det blev kycklingpaj till frukost/lunch efter promenaden och en värmande dusch. Klockan är runt halv ett.
 En timme senare låg jag fortfarande på soffan...
 ... i badrock. Hurtigt liv, alltså!
 För att göra det hela riktigt actionspäckat så lossnade min lilltånagel hux flux! Jag har förresten världens fulaste lilltår... Har ärvt dem av min fammo. De är trekantiga undertill och vilar under nästa tå när jag står.
 Runt halv tre ligger jag fortfarande i soffan. Men nu har jag svängt mig - och fått på mig kläder!
 Efter resan fick jag massor av hudbubblor på armarna. Riktigt fult och irriterande!
 Löser också mer hud än vanligt, speciellt där jag bränt mig, alltså runt bröstet. Hatar pigmentfläckarna!
Där vid fyra-tiden for jag en sväng via butiken. Köpte lite ätbart och en ny höstblomma (kålblomman). Planterade ute på trappan, så nu blev det minsann lite mer höstigt!
Köpte tortelloni med kyckling och bacon på -30%. Det var skitäckligt.
 Vilken tur att jag plockat en lösgodispåse på Livsmedel så jag fick kompensera för den äckliga maten. Avnjöt i sällskap av Masterchef-maraton på tv och en sprillans ny inredningstidning. Livet e gött!
 Bloggade lite i väntan på att timmarna skulle gå.
 Gjorde mig i ordning där runt klockan sju. Kvällens outfit blev svarta jeggins från Dr Denim och en grå Peplum från Gina Tricot.
 Strax efter klockan åtta bilade jag iväg mot Vasa. Träffade Tees (och söta Miles!) mellan nio och halv elva, sen iväg till Leipätehdas till 22:45.
 Fick inte en enda bra bild av Tasty Daze under kvällen, helt sjukt!
 De körde på i en timme ungefär. Superduktiga killar, som vanligt!
 Backstage med 1G3B!
 Sen kollade vi några låtar av 1G3B (det var verkligen nåt annat...) innan vi åkte hemåt runt klockan ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar