29 september 2014

Alanya 2014 - sista dagen och hemresan

Och så har vi kommit fram till Alanya-resans sista dag, torsdag. Vi steg upp runt halv nio. Packade ihop allt vi kunde, hoppa i simkläderna och traskade ner. Först frukostbuffet, sen några sista härliga timmar i solen och poolen. Vid elvatiden gick vi upp och böt till resekläder, packade det allra sista och lämnade rummet. Beställde varsin pizza nere vid hotellrestaurangen. Bussen till flygfältet kom vid 12-tiden, och vi fick tacka SunConnect SunPark Garden-gänget för denna härliga vecka. Kan absolut tänka mig att återvända hit nån gång igen! Älskar ju Alanya från förr, så varför inte?

Kalles sista Efes.
Bitterljuvt.
Pizza Hawaii, 10 poäng!
Hade nog lockat att stanna kvar vid poolkanten en vecka till...
Påväg ut från Alanya. Tack för denhär gången!
Snart framme i Antalya, bergen avtecknar sig vackert!
Lite kärlek.
"I'm a country girl".
I väntan på att timmarna skulle gå tittade vi på flygplanen genom rökrute-fönstret.
Spelade lite spel/läste lite bok också, samt åt mat på Burger King.

Klockan 17 lyfte planet från Antalya. Jag skojar inte när jag säger att jag läste hela hemresan. Da Vinci-koden var så spännande att jag nästan inte kunde lägga den ifrån mig när jag gick på toaletten, haha! Precis när vi landade i Vasa (runt 21:30) läste jag sista sidan. Lite vemodigt att vara hemma igen, som vanligt gick en vecka i solen alltför snabbt. Men visst var det skönt att komma hem till lite svalare väder. Och inget klår känslan när man stiger in genom dörren till sitt alldeles egna hem efter en vecka i hotellrum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar