22 september 2014

Lapuan JM

Söndagens jokkistävling i Lapo blev en sensation, åtminstone för min del, trots dåligt väder och kanske inte världens bästa förutsättningar. Bjuder på en hel drös med bilder, och en kort historia därtill. Tyvärr laddade kameran ur efter halva dagen, så inga bilder på min final eller från EVK...

Mäktiga vyer i morgondimman.
Min och Kalles Toyota till vänster, Martin och Idas Opel till höger.
Banan var sprillans ny!
Först ut var Kalle och Martin i allmänna klassen.
Kalle:
Martin:

Så länge man väntar kan man lika bra göra stabilitetsövning för rumpan.
Kalles tur igen:
Kalle kom sig vidare en bra bit.
För Kjell gick det inte riktigt lika bra...
Kalle blev utknuffad och så var det tyvärr färdigt i allmänna.
Svärfar kämpar vidare. Några små bucklor gör väl ingenting!
Här tog resan slut för Martin också i allmänna.
Lagom till damklassen så började regnet ösa ner. Jag och Ida hamnade i samma heat! Två (eller var det tre?) första rakt till semifinal.
Jag fick skitdålig start...
Blev 5/6, och vidare till keräily..
Här väntar vi igen!
Eftersom vi var så få i klassen steg vi aldrig ur bilarna emellan. Vår bil hade ett litet "problem", det var öppet vid växelspaken, så alla avgaser kom in i bilen medan man körde. Efter att ha suttit i bilen i 30 minuter i sträck kan ni tänka er hur mycket jag hade andats in! Mådde fruktansvärt illa, hade tungt att andas och ögonen vattnades, halsen kändes sträv. Fy alltså!
Showtime, heat 2.
Här fick jag en riktigt fin start! Körde in mig på en tredje plats och kom därmed vidare till semifinal.

Här slutade kameran att funka, men kan ju berätta att i semifinalen så steg 1:an och 2:an till A-final, och jag blev andra! Ida körde sig till finaalikarsinta (i princip B-final). Jag slutade då som 4:a i A-finalen och fick ett fint fjärdepris. Nöjd med dagen trots lite sura miner pga vädret!
Sist ut för dagen var EVK, där Kalle och Martin körde. Det gick ganska bra för Kalle, tills han steg till semifinal men blev utknuffad och nåt med styrningen på bilen började krångla. Han måste därför avbryta trots att han var vidare. Surt! För svärfar gick det bättre, han blev på 5:e(?) plats i EVK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar