25 september 2014

Siivouspäivä

Voi herranjestas och taivas varjele vilken dag! Har varit igång från morgon till kväll, bokstavligen. Inte en lugn minut i sikte ikväll inte! Var duktig och steg upp tio minuter tidigare än vanligt idag, kände att jag behövde lite extra tid på morgonen. Åt frukost i lugn och ro, fixade mig, och hann till och med slänga ut mattorna innan jag bilade iväg (det regnade ju igen...) till jobbet. 7:45-14:45, eller till 15, var jag idag. Lugnt och skönt! Fortsatte sen raka spåret till bibban och lånade en stoooor hög med böcker. Så nu har vi äntligen nåt nytt och fräscht att läsa på dagis igen! Inte bara dedär gamla sönderlästa 80-talsböckerna... 

När jag väl kom hem hade jag tänkt vara duktig och torka damm färdigt, sen föreställde jag mig att sambon skulle komma hem, vi skulle fixa mat, handla, och han skulle dammsuga medan jag dammade mattorna och städade köket. Och sen hela kvällen i lugn och ro på soffan. Meeeen.. Det gick inte riktigt som jag tänkt mig! För det första så började jag med att STÄDA KYLSKÅPET. Nu kanske ni undrar - vem gör det sådär annars bara, frivilligt!?? Nånä, det var faktiskt så att vi brukar städa en gång på sommarn och en gång på vintern, men nu hade jag inte "tid" i somras, på min semester... Så jag städade nu, när kylskåpet för en gångs skull var tomt och jag hade en timme eller så över. Och tro mig, det behövdes verkligen! Nå, för det andra kom sambon hem typ halv sex. Så fixade vi snabbt spaghetti och morosås, och for sen via butiken. Tänk att det är torsdag och vi inte hade kommit oss iväg för att veckohandla tidigare... För det tredje så är jag världens slöaste på att torka damm. Egentligen är jag bara världens mest pedantiska! Så när sambon hade dammsugit och städat vessan klart höll jag ännu på och städade i köket, organiserade, satte saker på rätt plats, placerade ut ljus i ljuskopparna.. Såntdär helt vanligt ni vet. Dammade mattorna klockan nio på kvällen.

Och NU har jag tid att pusta ut en stund. Har kört en tvättmaskin, håller på med en till. Funderar om jag ska duscha nu eller imorgon före jobbet eller om jag ska komma hemvia efter jobbet och ta en snabbdusch. Slutar 14:45 och planen är att jag ska åka direkt till Vasa för lite shopping. Sen blir det tjejkväll hemma hos Madde 19:30. Tjohhooo! Men ja, som ni märker så har mina planer en tendens att skita sig lite... Heh.

Och så de obligatoriska after-städ-bilderna:
I helgen ska jag försöka få lite bättre bilder, i dagsljus! Min Facebook-mapp "Midgård" behöver VERKLIGEN uppdateras...

2 kommentarer:

  1. Ojoj vad duktigt! Skicka lite städiver till mig också är du snäll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! :) vi kör ett system så vi turas om o. båda hjälper till me städningen hemma, då känns e int så övermäktigt, fast e kan gå 5 veckor mellan städningen mellan varven ;)

      Radera