3 september 2014

Morgonpromenaderna

Så jag förstår att några av er är nyfikna på resultatet av mina morgonpromenader. 19 stycken blev det sist och slutligen denhär månaden. Har dokumenterat varenda en på Instagram, heimimmi heter jag och hashtaggen jag använt är #hurttigalivet. Gå gärna in och kolla! Om inte annat får ni ju se lite Oravais-vyer...

Jag måttade och vägde mig sedvanligt i början på månaden. Tycker mig se ganska stor skillnad i spegeln, men varken måtten eller vågen hade rört sig åt nåt signifikant håll. -2 cm på midja, höft och lår, annars ingen förändring. Vågen står fortfarande stadigt på 78. Om jag själv får säga så tycker jag att rumpan lyfts aningen och benen blivit tajtare/smalare. Midjan är den jag ser störst skillnad på, den har verkligen snörat ihop sig! Har ju i princip ätit (och fuskat) som vanligt denhär månaden, det är ju först förra veckan som jag skärpte till mig och fortsätter denna vecka. Magen kommer nog aldrig bli bättre så länge jag äter vanlig mat, tror jag. Men lite mera abs ser man nog om man tittar noga i rätt ljus! Haha.

2.8/1.9
 2.9/1.9
1.9, tog ju tyvärr ingen bild framifrån dendär dagen i augusti...

Sådär för övrigt måste jag säga att jag älskar vad morgonpromenaderna gör mot både kroppen och knoppen! Fast det många dagar tar emot att stiga upp klockan 6 istället för 7 så är det lätt värt det i slutändan. Bara jag kommer mig upp och iväg blir jag sååå mycket piggare! Det är skönare med dendär vilostunden på dagis, och jag somnar fem gånger bättre om kvällarna. Så morgonpromenader rekommenderas varmt från denhär damen! Tror nog jag ska fortsätta i höst/vinter också, men kanske inte fem dagar i veckan. Måste erkänna att det inte alls lockar att stiga upp klockan sex om det är beckmörkt och två plusgrader ute... Men som jag brukar intala mig själv: He e no baa ti fa! Och så spelar "Burning Heart" ur Rocky IV i huvudet alltid när jag traskar iväg. HAHA.

1 kommentar:

  1. tack hördu, du fick mig motiverad att gå på morgonpromenad :) imorgon ska jag vara hurtig och börja.! :)

    SvaraRadera