3 januari 2018

Saker att göra första tiden av mammaledigheten

Nu när mammaledigheten närmar sig med stormsteg (2 ynka dagar kvar i jobbet!) har jag givetvis börjat fundera mer och mer på vad jag egentligen ska fördriva tiden med om dagarna, när sambon är på jobb och jag ska sitta hemma. Hoppeligen kommer ju inte babyn på några veckor ännu, och jag borde alltså ha god tid på mig att förbereda här hemma. Förutom städande och plockande av olika slag ska jag försöka komma mig ut på korta promenader varje dag, och sen ska jag givetvis unna mig massa tv-tid. Tänkte att jag kan göra en liten lista på vad jag föreställer mig att mina lediga 7 (eller hur många det nu blir) veckor möjligtvis kan innehålla!

Saker jag vill/borde göra innan babyn kommer:
- Ta in spjälsängen och bädda den
- Skruva ihop nya byrån till sovrummet
- Göra i ordning skötbordet
- Tvätta alla babykläder som inte varit i tvätten ännu
- Ordna upp i garderoben
- Städa bastun och badrummet
- Torka ur köksskåpen
- Städa bort julen och "vinterinreda" hemmet
- Baka och laga mat så det finns nåt att ta ur frysen sen
- Packa BB-väskan
- Läsa ut Game of Thrones-boken och börja på bok nr 2
- Kolla klart The Big Bang Theory, House of Cards och Mr Robot
- Börja kolla nån ny serie (Tips mottages!)
- Se alla Sagan om ringen- och Hobbit-filmerna
- Promenera 30 minuter om dagen
- Träffa kompisar (när de är lediga dagtid)
- Fördriva tid i butiker i Vasa/Jakobstad
- Sova länge och äta frukost i lugn och ro...

Ja det var nu några av sakerna jag kom att tänka på! Sen får vi ju se hur mycket av det jag hinner, orkar och vill förverkliga. Åtminstone har jag siktat på att ta det så lugnt som möjligt och bara göra det jag känner för i stunden. Så löser nog sig resten på nåt vis!

2 kommentarer:

  1. Greys anatomy 1-12 tittade jag 😁 städade gjorde jag också och bakade.

    SvaraRadera
  2. Bara att hör åv de tå do vill råkas! :) Ja e jo ofta ledi på förmiddagan.

    SvaraRadera