8 mars 2017

Tröttiger

Just nu känner jag mig lite som en urvriden disktrasa. Tro det eller ej, men min förkylning verkar vara tillbaka! Eller egentligen så lämnade den väl aldrig helt min kropp.. Redan igår kväll kände jag mig lite misstänksamt snorig. Idag i jobbet började jag känna av det ännu mer, och i kväll har jag den välbekanta känslan av tunghet i ansiktet. Det blev väl knappast bättre av att jag satte mig ner först klockan nio, för första gången sen kaffepausen på jobbet... Kom hem från jobbet strax före tre, veckohandlade på bybutiken och satte sen igång med ett bakningsrumba utan dess like. Ska nämligen ha Mary Kay-party imorgon. Två laxrullar, två olika cheesecake och en cookiedeg var dagens saldo. Var och hämtade upp min REKO-leverans, värmde lite (från jobbet) hemköpt lasagne, och sen påbörjade vi projekt städa hushållet. Tog ju sin lilla tid, och så blev det att sätta igång en diskmaskin och ta en dusch på det då ännu.

Nu blir det nog bara en kopp ingefärste, plocka in kuddarna och filtarna från balkongen, borsta tänderna, och så bums i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar