31 mars 2017

Sista mars

Så var min extremt korta arbetsvecka slut, och vi får återigen njuta av helg och ledigt. Sista mars har det blivit också, och april knackar på dörren! Vilket innebär att det bara är några dagar till min födelsedag.. På onsdag blir jag nämligen 26. Har väl inte tänkt fira på nåt särskilt vis. Önskar mig bara en Smeg-vattenkokare, så inte så mycket på önskelistan i år heller. Eller ja, förstås en miljon, en ny bil och ett hus... Hehe!

Denna fredag ska vi få gäster, så när jag kom hem från jobbet vid halv tre åkte jag först ett varv via butiken. Nu har jag vänt ihop både Oreo-glass, en tacopaj och en sallad, och så återstår bara lite dammsugande och en dusch, så är jag riktigt redo för helgen. För övrigt är det en ganska fullspäckad helg som väntar, med både kalas och skruvankurs på programmet. Så innan jag vet ordet av är det väl måndag igen! Nästa vecka får jag väl börja fundera på att påskpynta då.. Förra året blev det ju inte nåt påskpynt överhuvudtaget i mitt flyttkaos, så varenda rajgrässtrå som söker sig in i detta hus är ju hemåt!


Och så en liten fredagslista på det.

Veckans känsla: Skönt med vintersemester! Härligt med sol!

Veckans bästa: Näst intill euforisk i tisdags när vi susade ner för en perfekt pistad backe tidig förmiddag med solen i ögonen i några minusgrader. Ah!

Veckans sämsta: Att jag får så jävla sjukt i magen av bröd. Hade helt glömt bort det, tydligen... Har halvt förätit mig på de goda Polar-bröden vi köpte i Haparanda på väg hem från Levi.

Just nu: Äter jag lite naturgodis och kollar på klockan som tickar framåt. Borde verkligen ta tag i dammsugaren innan det blir stressigt för mig...

Veckans godaste: Minttu-kakao med vispgrädde!

Veckans träning: Slalom måndag och tisdag, sen tyvärr inte mycket.. Ska försöka komma mig ut på en långpromenad i helgen dock!

I helgen: Ska vi ha gäster, kalas x2, jag ska skruva med NNSB-damerna och eventuellt ta med nån kompis på långpromenad, bara vädret tillåter. Och så förstås slappa däremellan! Sen brukar vi alltid avsluta helgen med söndagsbastu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar