13 februari 2017

Trettonde i andra

Måndag. Sambon i ena änden av soffan och jag i andra. Gårdagens Farmen på tv-skärmen, men själv är jag djupt försjunken i mina sociala medier. Utomhus stormar det, eller åtminstone låter det så på våra inglasningar. Mätt i magen efter dagens tortelloni-korvgratäng. En måndag som bjudit på en lite annorlunda jobbdag, vi bakade nämligen nästan 150(!) pizzasnurror inför morgondagens vändagskaffe. Så roligt när jag får använda båda mina yrken, utbildad bagare som jag också är utöver min barnträdgårdslärarexamen. Och barnen kämpade på duktigt med kavlarna!

Måndagskvällarna brukar för mig betyda zumba i Jeppis tillsammans med mamma. Det är min måndagskick (mer om det en annan gång), och det känns varje gång den kicken faller bort i början av veckan. Idag vilar jag från zumban på grund av min förkylning, som tydligen är segare än vad jag hade förväntat mig. Vilket påminner mig om att jag borde bege mig ut i stormen och gå den långa vägen till butiken (100 meter) för att införskaffa lite mer ingefära och citron. Funkar kanske inte lika bra nu som i förebyggande syfte, men intalar mig att det är bra att ta in lite ingefärste i alla fall. Och så lite bastu på det, så kanske det ordnar upp sig småningom. Vi kämpar vidare!

 Meniköhän vähän överiks med åtta(!) plåtar pizzasnurror?
Igår kväll försökte sambon bota mitt dåliga humör med en "paraplydrink". Funkade nästan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar