19 februari 2017

Håret

Som jag skrev tidigare i helgen så är mitt hår, eller egentligen min frisyr, verkligen under all kritik just nu. I september var jag senast till frisören. Då rök mycket av mitt hår, eftersom det var så slitet och skadat. Blev för första gången på många, många år ganska korthårig. Kan väl inte säga att jag inte trivdes, precis, men tyckte kanske att det var lite onödigt kort vissa dagar.. Nå, mycket har väl hänt i hårväg sen september. Åtminstone fick jag ju bort allt det "döda" håret, och det blev mycket lättare att hålla ordning på, och håret har därför sett mycket friskare ut. Tyvärr så finns det ju också nackdelar med när håret växer "ur sin frisyr", och en av dessa är ju definitivt att jag hamnat att platta håret så gott som dagligen för att överhuvudtaget våga visa mig utanför dörren. Detta har givetvis slitit en del på håret, så nu känns det onekligen som om jag hamnar att kapa lite mera än jag hade tänkt mig nästa gång jag besöker frissan. Visst gillade jag många saker med min korta frisyr, men målet är väl ändå att spara lite längre hår inom en snar framtid. Så vad det blir för frisyr som näst, det vete gudarna...

Septemberfrisyren...
...och hur jag ser ut just nu. HUU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar