6 februari 2017

50 frågor om mig

Häromdagen såg jag på Finlandssvenska Bloggare på FB att Sandra satt upp ett inlägg med 50 frågor om sig själv. Listälskare som jag är var jag givetvis inte sen att haka på!

1. Vem litar du på?
Madde och Sebastian är de två personer jag just nu känner att jag kan lita på till 100%. Finns inget jag inte skulle kunna säga åt dem!

2. Var skulle du vilja vara just nu?
I en solstol på en kritvit sandstrand under vajande palmer med en paraplydrink i min hand och vågornas brus i öronen... Ah!


3. Favoritstad?
Trondheim! Förälskade mig totalt i den staden när jag var på "utbyte" dit en vecka i april 2013.


4. Vilket är ditt favoritnummer?
166, av den enkla anledningen att det är så lång jag är (egentligen 166½, men avrundar ogärna till udda tal, så 166 var bättre än 167.)

5. Vad var det senaste du åt?
Söndag: Gårdagens pajrester och en fisksmörgåstårta hemma hos svärisarna. Har inte behövt göra egen mat överhuvudtaget i helgen... Lyx!


6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
Röd. För att det är en favoritfärg, och den sticker oftast ut.

7. Hur är vädret just nu?
Det håller på att bli kallare ute, och vägarna är väldigt hala. Hoppas på solsken inkommande vecka! Saknar verkligen solen...

8. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon?
Sambon, för två dagar sen. Pratar nog väldigt sällan i telefon! Whatsappar hellre..

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Kroppens symmetri, sadly. Som jag alltid sagt, e ska va en breidaxla kaar me bossian röv! HAHA. Sen hänger jag ofta upp mig på frisyr också. Och ögonen.

10. Vilken skostorlek har du?
För det mesta 39.

11. Favorit tv-program?
Just nu Blindspot som vi följer via Dreamfilm. Men bästa tv-programmet (serien) hittills i livet är absolut Fringe. Ska snart tvinga Basti att kolla alla säsonger med mig!

12. Har du syskon?
Jepps, en lillasyster som är fyra år yngre än mig.


13. Längd?
Som jag redan avslöjat, hundrasextiosex och en halv centimeter. Har inte växt sen jag var 11 år!

14. Hårfärg?
Mörk, mörkbrun, nästan svart, om jag inte färgat. Originalfärgen har väl ljusnat lite med åren... Just nu har jag lite mörkrött i håret! Till sommaren hoppas jag på att kunna sätta i lite ljusare slingor igen.

15. Ögonfärg?
Brun. Hoppas att mina barn ärver min ögonfärg! (det borde de väl göra, enligt konstens alla regler)


16. Använder du kontaktlinser?
Nej! Har ännu inte behövt glasögon i mitt liv.

17. Favorithögtid?
Jul, definitivt!


18. Favoritmånad?
September. För att det fortfarande (ofta) är soligt och lite varmt, men höstens färger kommer, och det finns en viss krispighet i luften. Det är fortfarande inte sådär jättemörkt och deprimerande, och man har sommaren både i minnet och i huden ännu.


19. Har du någonsin gråtit utan anledning?
Johoodå, många gånger! Har nog verkligen humörsvängningar.. Häromkvällen bölade jag på i en halvtimme helt utan orsak. Stackars sambon visste varken ut eller in! Behövde väl bara få nåt ur mig, helt enkelt.

20. Vilken var den senaste filmen du såg?
Oj, ja det var nog kanske nån halv Wallander som kom på tv igår (edit: lördag) innan vi gick och lade oss?

21. Favoritdag på året?
Julafton.


22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Nehhedå! Frågade ju ifall Sebastian ville komma in på kaffe nån dag när han skulle och kolla på sin nya lägenhet, och såhär gick det ju...

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
Verkligen inte! Tänker inte ens försöka..

24. Kramar eller kyssar?
Helst både och, men måste jag välja så väljer jag kramar, för att det känns så bra.

25. Choklad eller vanilj?
I'm a choko-lady, utan tvekan.

26. Har du tatueringar?
Jepps, fem stycken!


27. Vad lyssnar du på just nu?
Sebastian som spelar Farming Simulator, och mig själv när jag nynnar Sias Move Your Body.

28. Är du kär i någon kändis?
Kär är väl kanske lite att ta i, men tycker att Jacob i Twilight är jävligt hot!

29. Vilka böcker läser du just nu?
Inga... Fast jag alltid lovar mig själv att läsa fler böcker. Har "Ta livet av mig mamma" på nattduksbordet, men har fortfarande inte öppnat den. Har velat läsa boken i fråga i 10 år ungefär...

30. Piercingar?
En tragus i vänster öra och en helix i högra, annars bara vanliga hål i öronen.


31. Favoritfilmer?
Ska vara cheesy och svara att mina absoluta favoriter är Armageddon, Pearl Harbor och Shawshank Redemption.

32. Favoritsport?
Ridning, om det får räknas som en sport. För motorsport räknas väl inte... Zumba är väl inte en sport heller?

33. Vad gör du just nu?
Skriver den här listan i väntan på att bastun ska bli varm. Borde också gå ner och sätta i sladden till motorvärmaren på bilen.

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?
Smöriga saltade.. Allra godast är popcornen på bio, när man också får sätta på lite nacho cheese-popcornkrydda!

35. Hundar eller katter?
Hundar, helt klart! Är ingen kattmänska whatsoever.

36. Favoritblomma?
Tulpan måste jag väl svara den här årstiden, sen kanske pion när det kommer till uteblommor. Älskar också solrosor på hösten!


37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?
Tjaa det har väl alla.. Men vet inte om det är sånt jag vill berätta om här.

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?
Bästa och bästa, men min närmaste killkompis är nog Conny.

39. Har du älskat någon någon gång?
Gissa fem gånger...

40. Vem vill du träffa just nu?
Tees och pojkarna! Och tack och lov är det inte så länge tills vi ses igen.


41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?
Javisst, både från högstadiet, Yrkes och barnträdgårdslärarutbildningen har jag vänner jag umgås med än idag.

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Man är sig själv, utan krumelurer. Ogillar verkligen "stajlare" som skryter eller gör sig till för att få min uppmärksamhet.

43. Gillar du att flyga flygplan?
Har aldrig flugit flygplan.. Men däremot är jag inte särskilt förtjust i att åka flygplan, för att jag är så höjdrädd.


44. Höger- eller vänsterhänt?
Hyööger.

45. Hur många kuddar sover du med?
Två i bredd. Men är i desperat behov av en ny, ordentlig kudde! Vaknar hela tiden med sjuk nacke...

46. Saknar du någon?
Jo, min lånedotter, som jag spenderat alldeles för lite tid med det senaste halvåret..


47. Lyssnar du på radio?
När jag åker till och från jobbet lyssnar jag på x3m, och i jobbet har vi oftast på Radio Vega i bakgrunden..

48. Bästa beslutet du har gjort i år?
Att börja tänka på min hälsa i form av bättre matvanor och mer träning. Har redan gått ner cirka 8 kg, och det är bara februari!

49. Sämsta beslutet i år?
Året har ju bara börjat, så har inte hunnit göra några dåliga beslut ännu.. Hoppas jag inte gör det heller!

50. Din senaste nerladdade app?
Oj, laddar väldigt sällan ner nya appar.. Men kanske det var CityMapper till USA-resan det då? Min livräddare i Los Angeles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar