14 februari 2017

Hjärtans dag

I några veckor redan har vi förberett barnen på dagis på att det idag är Alla hjärtans dag, eller vändagen, och att vi ska ha vändagskaffe för far- och morföräldrar just denna tisdag. Ringat in med ett hjärta i kalendern och allt. Och varje gång jag frågat vad det är för speciellt med den 14:e februari har jag fått som svar att det är "Hjärtans dag". Så gulligt på nåt vis. Så idag har vi då firat hjärtedagen med att dricka kaffe och saft, samt smaska i oss pizzasnurror och cupcakes. Mycket gemytlig eftermiddag!

Känner mig fortfarande krasslig, så kvällens zumba fick nog bara vara en avlägsen dröm. I stället drog sambon och jag igång lite kvällsbakning av en utgående burk piimä. Äppelkaka blev det, och en väldigt god sådan. Lovar att ni ska få receptet på den! Bilade iväg till Kimo och bjöd svärisarna på kaka och sällskap, medan de fick bjuda på kaffe och te. Sämre sätt har man väl fördrivit en vändagstisdag på! Dessutom gjorde jag goda räkmackor till kvällsmål, och drack en stor kopp ingefärste i hopp om att jag känner mig åtminstone liiite friskare imorgon. Fingers crossed..

 
Great minds think alike - jag köpte chokladhjärtan och öl åt sambon, han köpte chokladhjärtan och blommor åt mig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar