9 februari 2018

Det eviga bekymret med diskmaskinen

Vet inte hur det är med er, men åtminstone i vårt hushåll lider vi (läs: jag!) av att det alltid är samma person som plockar i och ur diskmaskinen. Kan ge er ett tips om vem det inte är: Sebastian! Nu när jag är ledig om dagarna stör det mig inte lika mycket, jag har ju ändå inget vettigt för mig och kan bra fördriva tiden med att plocka i och ur den där förbenade maskinen. Jag gör ju det så bra också, hehe... Och det var väl kanske vad jag tänkte komma till med det här inlägget. Är det någon annan där ute som lider av "organisera om i diskmaskinen när sambon plockat i den"-syndromet?! När han plockat i så ryms det ungefär fem tallrikar, en kastrull, fyra glas och två plastkoppar, så är det fullt. Sen går jag och plockar om lite, så ryms det åtminstone lika mycket till! Kanske är det bara jag med mitt perfektionistiska sätt som anser att alla saker har en bestämd plats i diskmaskinen... Eller finns det flera där ute som sportar med detta?

Praktexempel på hur det kan se ut när sambon VS jag plockat i maskinen:
 Sebastian sätter bara disken lite hur det råkar sig. Här har jag faktiskt lagt in glasskålen högst upp, samt kastrullen och röda vispskålen nertill.. Annars gissar jag att de också hade varit placerade annorlunda!
Ordning och reda, så ryms mycket mera! Håller ni inte med?

6 kommentarer:

  1. Hahaha. Här är det tvärtom och det är sambon som plockar i och ur. Har alltid hatat att plocka i och ur. Han brukar också organisera om.. en dålig vana som han har är i alla fall att han inte förstår att man inte kan lägga smutsiga kastruller som matresterna har torkat fast i.. Inte är det lätt, men kul att höra att andra har samma problem ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant att det är andra vägen hos er :D Ja det där med att skölja av lite före är nog inte min sambos starkaste sida heller.. Vet inte hur många gånger jag fått diska om speciellt stekspadar och grötskålar efter att han bara satt in dem i maskinen utan att skölja först.

      Radera
  2. Här är det gubben som för det mesta sköter diskmaskin. Orsaken till det är att han har kontroll sjuka brukar jag säga. Hur jag än plockade i så var det fel för det måste ju vara på hans sätt. Till slut tröttnade jag och nu får han göra det själv. Lagom åt honom!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antar att det är så min sambo känner sig *guilty*. Åtminstone mitt ex brukade skälla mycket på mig pga att jag omorganiserade efter att han plockat i. Fästmannen nu så bryr sig inte, som tur, så vi får väl fortsätta så här :D

      Radera
  3. Hahah jag är precis likadan! Så det händer nog aldrig att sambon rör diskmaskinen och jag har alltid en skilld plats för alla saker, då vi har ett fack där besticken ligger utradade så ska det vara på ett skilt sätt enligt mig :'D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var sak har sin plats, kan bli tokig om faten är på fel sida eller Tupperware-kopparna blivit radade på ett konstigt sätt.. Var och en med sina nöjen :D

      Radera