26 februari 2018

15 frågor om honom

Till vändagen för två veckor sen hade Linda gjort ett inlägg där hennes man svarade på frågor om henne. Hade förberett ett utkast och "intervjuade" Sebastian, men när vi kom till den näst sista frågan(!) bestämde han sig för att han inte ville vara med... Blev väldigt sur och struntade i inlägget en stund, tills jag beslutade mig för att vända på steken och svara på frågorna om honom i stället. Då behöver han ju inte sura för att hans svar kommer med på bloggen i alla fall. Haha!

1. Hur träffades ni? 
"Vi har väl känd varader från gamalt, vi had väl sitt varader på nan fest för mang härrans år sedan" var Sebastians svar, och det kan jag hålla med om ganska långt. Vi träffades genom gemensamma bekanta då i tiderna (när jag ännu var tillsammans med Kalle) och var på samma fester osv. under årens lopp. Men det var först när jag flyttade i min lilla etta här i Pärlan och han höll på att köpa bostad i samma hus som han tog kontakt med mig, och därifrån for det sen då...

2. Han sitter framför tv:n, vad tittar han på?
Något från Discovery Channel, typ Gold Rush, Yukon men eller liknande.

3. Hurudan musik lyssnar han helst på?
Sånt som jag absolut inte klassificerar som musik! Alltså "vrål" i form av dödsmetall. Vissa dagar börjar det med någon töntig dansbandslåt för att sen gå över till Nekrogoblikon. Som natt och dag! Och vet inte ens vilket jag tycker sämre om...

4. Vilken är hans sämsta egenskap?
Att han alltid vill ha sista ordet och bestämma, tror att han vet bäst och har svårt att acceptera att han kan ha fel ibland.

5. Vem är hans bästa vän/vänner?
Jim, Kristian, Robert åtminstone.

6. Något du brukar göra som han inte tycker om?
Tjata på honom om hushållssysslor... Speciellt disken! Och så ta bilder på honom eller skriva om honom på bloggen (fniss). Han är väldigt anonym av sig!

7. Hur går han klädd hemma?
Som mig, bekvämt! Alltså mjukisbyxor och nån skön tröja.

8. Beskriv honom med tre ord?
Omtänksam, envis, händig.

9. Berätta något om honom de flesta inte vet?
Han är väldigt händig, och kan fixa det mesta. Innan vi träffades var han singel i 10(!) år - i väntan på mig, haha.. Han var naturligt blond fram tills att han gick i högstadiet, otroligt nog! Han älskar popcorn. Ska jag fortsätta?

10. Vad brukar ni oftast gräla om?
Hmm, förutom hushållssysslor så kanske när han ska försöka bestämma över allt och alla i tid och otid...

11. Vad är han bra på?
Att gräva, att bygga, att jaga, bland annat.

12. Vad är han dålig på?
Att städa undan efter sig... Och att acceptera att andra också kan ha rätt.

13. Nämn några saker som gör honom glad?
Att vara ute i naturen. Goda frukostar i lugn och ro. När jag ger honom ryggmassage. När något projekt blir bra eller går vägen på första försöket...

14. Hurudan är han som pojkvän?
En klippa man alltid kan räkna med. Han är viktig med att vi alltid ska reda ut saker om nåt blir på oklart så det inte lämnar att gro, vilket är en av de egenskaper jag uppskattar mest med honom. Sen kan han visserligen reta gallfeber på mig också, för att vi är så himla lika (båda väldigt envisa och har kort stubin), men ändå skulle jag aldrig byta ut honom. Han kommer bli en bra pappa!

15. Hur ser er framtid ut?
För tillfället väntar vi på en liten filur som ska göra vår duo till en liten familj <3 Troligen blir det också bostadsbyte i slutet av detta år, och sen får vi väl hoppas på eventuellt giftermål och kanske 1-2 barn till inom några år. Ser framemot att bli gammal och envis tillsammans med honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar