3 februari 2018

020218 - Ett foto i timmen

Igår tänkte jag att det skulle vara en perfekt dag för att köra ett foto i timmen, and so I did. Måste dock berätta en liten kort "förhandshistoria" till min fredag: Vaknade redan klockan halv fem(!) när sambon gick på vessan. Sov kanske en 20 minuters snutt tills hans alarm ringde vid sextiden, och fick sen inte tag på sömnen när han for iväg till jobbet. Perus.. Men denna gång gick det inte alls att somna om, ännu klockan kvart före åtta låg jag och stirrade i taket! Läste några kapitel i boken i hopp om att trötta ut hjärnan, och det lyckades, så jag sov lite under två timmar och vaknade vid halv elva. Nästan sex timmars sömn alltså, wow! (det här var nu bara en liten parentes, så ni ska veta hur mina nätter ser ut för tillfället..) Men ja. Ett foto i timmen, fredag!

 7:30 Inte det minsta redo att börja dagen ännu!
 8:30 Två kapitel avverkade i boken. Nu är jag på sida 600!
 9:30 sov jag, men 10:30 drog jag upp rullgardinen för dagen.
 11:30 Frukostdags!
12:30 Snabbstädning av hushållet i väntan på Linn.
13:30 Fick Linn (och en sovande Amanda) på besök. Hon hade inte med sig blommor, men däremot en inredningstidning och lite gott att tugga på. Man tackar!
14:30 Fredagsfika!
15:30 Pustar ut en stund på soffan med sociala medier.
16:30 Ett litet mellanmål (blåbär- och jordgubbskvarg) och ett kapitel vidare i boken i väntan på sambon.
17:30 I väntan på att maten ska bli klar. Ugnskorv och mos fick det bli som fredagsmiddag!
18:30 En skål med fredagsgodis.
19:30 Fördriver tid medan sambon spelar Farming Simulator...
20:30 Fredagstulpanerna på plats! (ursäkta ljuset)
21:30 Filmtajm med lite popcorn. Kvällens film var sambons val; The Kingdom.

Sen slösurfade vi lite och jag läste två kapitel i boken innan vi släckte lampan för dagen. Sov faktiskt bättre än på länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar