29 december 2016

Sköna lediga dagar


Skeppohoj banditer! Har alla överlevt julhelgen och är redo för det nya året? Så är åtminstone fallet för mig! Sebastian for tillbaks i jobb idag, så nu börjar ledigheten på riktigt för mig. Inga måsten utan bara 11 sköna, lata dagar att fördriva tills jag själv ska återvända till jobbet den nionde januari. Innan dess ska vi förstås hinna med en nyårsfest, som i år går av stapeln hos Cila och Vincent i Pensala. Annars har jag faktiskt inte planerat så mycket. Hinna träffa kompisar, gå på långpromenader, ha filmmaraton, mysa i pyjamas... Sånt.

I morse började jag med att rensa mitt Instagramkonto, eftersom det blivit så långsamt. Inte undra på, eftersom jag hade nästan tvåtusen bilder... Nå, började bakifrån, och över 1000 bilder rök så det bara tjoffade en gång. Nu tänkte jag fortsätta lite på samma tema, och börja göra årsresumé för det här galna året som snart är ett minne blott. Sen kanske lite film i väntan på att klockan ska bli fyra, då det nalkas promenad med några av tjängan. I kväll får vi besök av lillasyster och John. Har ännu några burkar glögg som ska avverkas och choklad som behöver uppätas. När det nya året kommer har jag och Basti nämligen lovat att börja leva lite hälsosammare. Och vi menar allvar. Vi börjar på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar