22 december 2016

Jag-listan

Hittade en trevlig lista hos Cindy. Listnörden kopierade och fyllde i... Något ska man ju fördriva tid med så här inför julen!

Jag gör gärna ingenting en liten stund när jag kommer hem från jobbet. Ligger i tystnad och stänger ut dagens ljud och händelser. Vilar upp mig så jag ska orka med kvällsaktiviteter, vad det nu än råkar vara den dagen.

Jag kan sjunga "Lilla snigel akta dig" med munnen stängd.

Jag köper för billiga och dåliga kläder för mitt eget bästa. Borde verkligen lära mig att satsa på kvalitet och på kläder som går att använda i många olika kombinationer.

Jag borde lära mig att inte vara så pedant när det kommer till mitt hem. Det tar mycket tid och energi att aldrig kunna lämna hemmet utan att ha bäddat sängen, rättat till soffkuddarna, torkat diskbänken...

Jag måste sluta äta gott och börja träna mera. SERIOUSLY.

Jag vet att jag aldrig kommer vilja jobba med något annat än barn.

Jag tycker att vår lägenhet är alldeles för liten. Vet inte hur många gånger jag bannats över Bastis beslut att köpa en lägenhet på 46 kvadrat. Visserligen fanns ju inte jag riktigt med i bilden då det beslutet togs.. Får väl bara uthärda en tid, och hoppas att vi hittar ett bra, billigt hus snart.

Jag tänker alltför mycket. Ibland ligger jag uppe halva nätterna och funderar på dittan och dattan, drömmer om konstiga saker, tänker på framtiden, på det som varit, på vad han eller hon sade eller menade...

Jag förbrukar alldeles för mycket vatten. Vår vattenmätare ska avläsas nästa vecka. Fasar för vad räkningen kommer landa på... Tyvärr är min sambo ännu värre än mig med att tappa vatten i tid och otid.

Jag lyssnar periodvis väldigt mycket på musik. Nu har jag haft en aktivare period igen, medan det ibland inte blir så mycket (medveten) musik alls.

Jag drömmer om att resa till USA igen, om att bygga eller renovera ett hus, om en familj, om att ha långt och lockigt hår, om att gifta mig, om att gå ner femton kilo i vikt... Jaja, det är väl bara att börja i nån ända!

Jag längtar efter fler kvadratmeter, och efter dagen jag har ett alldeles eget hus.

Jag fasar för våren, då det återigen ska avgöras var jag ska jobba till hösten, och hur lång tidsperiod det handlar om denna gång.

Jag använder inte läppomada lika ofta som förut, då jag ibland förbrukade ett Labello i veckan. Nuförtiden är jag beroende av Bepanthen i stället, kanske inte så mycket bättre...

Jag njuter så jättemycket av juletiden. Det är nog absolut min favorithögtid!

Jag blir arg på människor som inte kan köra bil, och speciellt när de trillar i vägen för mig.

Jag äter alldeles för mycket och för ohälsosamt just nu. Mitt nyårslöfte är att gå ner tio kilo under 2017. And I'm not kidding this time.

Jag dricker ungefär två liter vatten om dagen. Tycker vatten är det absolut godaste som finns i dryckesväg, skulle aldrig klara mig utan vatten en hel dag!

Jag struntar i att jag inte passar in i samhällets "norm". Tycker det är viktigare att man är sig själv, att man är bekväm med sitt liv, att man har sina åsikter och inte formar sig enligt andra.

Jag ska gå på Julfridskonsert i kväll. Har sett framemot det i ett helt år. Finns inget som skapar så mycket julstämning som den konserten. Har ni inget särskilt för er tycker jag absolut ni ska komma till Oravais kyrka i kväll klockan åtta. Kom i tid, brukar bli fullsatt på nolltid!

Jag sparar pengar för att kunna åka på resa nästa höst. Erkänner att sparpengarna tog slut efter sommarens USA-äventyr...

Jag brukar alltid stiga upp direkt när alarmet ringer på morgonen. Är allergisk för allt som heter snooze! Dock har jag börjat med en dålig ovana att alltid kolla FB och Instagram i fem minuter innan jag stiger upp ur sängen...

Jag tittar just nu på en överlevdnadsserie som heter Alone. Annars tittar jag ogärna på tv, men Sebastian har alltid tv:n på i bakgrunden. Det har därför blivit väldigt mycket Discovery Channel det senaste halvåret...

Jag läser väldigt sällan böcker. Önskar att jag hade mer tid för det, för när jag väl kommer igång med en bok har jag svårt att slita mig!

Jag vill gå ut på många långpromenader i sällskap av goda vänner i julhelgen. Men vi behöver nog vänta ut vädret lite känner jag på mig...

God Jul på he tå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar