10 juni 2015

Sommarlistan

Såg att Maria hade gjort Ratatas sommarlista tidigare idag, och jag blev inspirerad. Idag fick jag nämligen hem godkänningsblanketten för min semester, så det är på bästa vis! Min första semesterdag är måndag 29.6, och sista semesterdagen fredag 31.7. Vilket i praktiken betyder att jag är ledig HELA JULI! Om jag räknar med helgerna så har jag semester i 37(!) dagar. Härrrlit! Ett komplett semesterplaner-inlägg ska ni nog också få, men inte riktigt ännu.. Vi börjar med sommarlistan!

Sommaren är här! Vad ska du göra nästa vecka?
- Jobbar ännu 2,5 veckor. Nästa vecka är det midsommarveckan, så det blir nog att shoppa och fixa inför det. På lördag ska vi åtminstone fira med "Nykaabigirls and Årvasboys" hos Madde & Rico i Tacksamviken.
Tre saker du vill göra i sommar.
- Sola, simma, slappa. Och vara GLAD och nöjd och ta det luuuuugnt... Äta glass. Bli brun. Ja, detdär blev ju nästan tio saker.
Tre saker du INTE vill göra i sommar.
- Frysa, bli myggbiten, må dåligt.

Vilken blir din sommarplåga 2015?
- Garanterat DENNA! Och sen har jag redan köra-i-solnedgången-feelis av denhär.

Landet eller stan?
- Landet, helt klart! Så enkelt att bara trampa ner till stranden när det blir för hett. Läsa bok på egen gräsmatta. Glida runt på cykeln längs öde grusvägar mitt i natten. Ååh!
Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?
- Nyklippt gräs, grillat, koskit och syrenbuskar, helt klart!
Vad grillar du helst?
- Baconlindade färskostchampinjoner och majs.

Vad är sommarmat för dig?
- I mitt barndomshem brukade vi göra en maträtt som kallas "somarmaatin", som består av nypotatis, Årvasskinka och pickalakan gjort på kaffegrädde, salt och gräslök. Det är sommarmat för mig! Men också grillat och hemgjord potatissallad.
Sommarjobb - ångest eller glädje?
- Om vi säger som så, är riktigt glad att jag inte behöver pracka på med sommarjobbsfixande längre... Men visst har jag många fina minnen från mina sommarjobb genom åren!

Vilken är din värsta sommarinsekt?
- MYGGOR! FAAAAAAN vad jag hatar domdär jävlarna! Biter sönder mig... Är jag i ett rum med hundra andra mänskor och det finns en mygga, så biter den mig. Garanterat!

Vilka böcker ska du läsa?
- De två sista Fifty Shades hade jag tänkt!
Har du tänkt besöka några särskilda platser?
- Japp, 16-21.7 åker jag och Kalle tillsammans med Madde & Rico till London och Dublin!

Vilket är det somrigaste plagget du har?
- Min marina långklänning. Hoppas verkligen jag får använda den i år också...
Sommarregn - ja eller nej?
- Älskar när det åskar på sommaren, så himla mysigt, samtidigt som det är läskigt! Men det får gärna bara hända om kvällarna... På dagarna vill jag sola och bada (i pina colada)!

Har du tänkt utmana dig själv i sommar?
- Nope. Har tänkt ta det lugnt och bara vara. Sen drar jag igång med tränings- och matrumban till hösten igen! Så utmaningen blir väl egentligen att orka ta det lugnt och bara vara...

Och till sist - din bästa sommarrutin!
- Sova länge, äta superfrukost, hoppa i bikinin, ner till stranden några timmar, hem och fixa ihop mat, slappa, träna, duscha, serier och sen i säng. REPEAT.

1 kommentar: