25 juni 2015

En såndär bättre kväll

Idag i jobbet suckade jag och sade att jag inte hade nåt att göra ikväll, förutom att tvätta fönster ifall det inte regnade. Kom hem, tog in lite syrenkvistar, värmde lite makaronilåda, lyssnade på musik och pussade sambon hej och hejdå. Sen kom det fram att Camilla skulle ha zumba i Särkimo klockan halv åtta, så bestämde mig för att det fick bli mitt kvällsprogram. För att fördriva tiden fram till dess traskade jag iväg med ett usb-minne till ett av mina fd. dagisbarn, som jag inte sett på hela sommaren. Vet inte riktigt hur det gick till, men plötsligt hade jag gått på skattjakt, hoppat på studsmatta, kollat på Barnkanalen på iPad samt blivit bjuden på grillkorv. Och på nåt underligt vänster var klockan halv tio(!) när jag traskade hemåt igen. Missade både zumban och fönstertvättningen, men min kväll var nog hundra gånger bättre än det. En såndär kväll som fick mig att le ända upp till öronen!

Lilltåppon min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar