4 juni 2015

In my garden

Nu tycker jag det börjar bli dags att visa lite utebilder här på bloggelito! 
I lördags hade jag och sambon en riktig donardag utomhus; han klippte gräset och fixade på med uteplatsen, medan jag krafsade igenom rabatten och satte ner lite av svärmors överblivna egenhändigt uppdrivna blommor. På söndag gjorde jag och mamma ett besök till Lindell Flowers i Kokkola, så då blev det naturligt att jag planterade mina sommarblommor sen på kvällen. Gissa hur glad jag blev när det stormade som F*N på måndag... Min fina, fina ampel hade nästan blåst ihjäl och torkat ut på tisdag. Får verkligen hoppas att den tar sig ännu i sommar! Här följer lite bilder på min trädgård då:

Hittade en tulpan i rabatten!
Nu har jag också planterat humle i vänstra sidan av nya rabatten, men återstår att se om de tar sig! Kollegan Tora hade snällt grävt upp dem åt mig, men det finns en viss risk för att rötterna inte tar sig eftersom de blivit krossade...
Gjutjärnsgrytan fick jag av mamma! Men tror jag ska plantera lite smått till, det ser lite tomt ut..
Väntar ivrigt på att äppelträden ska slå ut i blom!
Min fina ampel!
Vårelden (till höger) fick jag i present från jobbet.

FOTAT MED SONY XPERIA Z1 COMPACT

Och nu inser jag att jag helt och hållet glömt att fotografera växterna jag har på balkongen. Men kanske ni får se dem en annan gång istället då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar