21 juni 2015

Enkel potatissallad

Idag tänkte jag dela med mig av ett recept som passar ypperligt till sommarens alla grillfester. Denhär potatissalladen har min mamma gjort så länge jag kan minnas, och jag är själv också väldigt förtjust i den. Med kryddor och innehåll kan man ju variera en potatissallad i all oändlighet, och mängderna är ju enligt smak och tycke.. Men såhär brukar jag göra min:

- Potatis
- Purjolök
- Dill
- Majonnäs
- Gräddfil
- Pepparmix, salt och grillkrydda

> Koka och bita önskad mängd potatis
OBS! Koka potatisen kvällen före och låt stå kallt över natten
> Dela purjolöken på halva och hacka i smala skivor
> Blanda gräddfil med en klick majonnäs samt kryddor
> Klipp över dill
> Blanda allt, låt stå några timmar i kyl före servering

Smaskens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar