15 juni 2015

Åtta arbetsdagar kvar

... till semestern! Håller tummarna för att det går som förra året, och vädret svänger passligt tills det blir juli.. För ett sånt väder som det är nu vill jag verkligen inte ha min lediga månad!

Nå, idag har jag varit på jobbet mellan åtta och halv fyra. Donat på med diverse saker, och stått ute i blåsten och frusit. Dagens bästa var helt klart vilan! Jag har nämligen bara sovit 5h inatt... Nu håller jag på och kokar lite nypotatis och velar fram och tillbaka hur jag ska göra ikväll. Halv sju är det Sorakaffe vid Måtasberget, och klockan åtta är det zumba i Jeppis. Funderar vilken av dem jag ska välja, eller ifall jag kan göra båda. Har inte varit på zumba på kanske.. 6 veckor? Så det lockar verkligen! Frågan är ifall jag är tillräckligt frisk. Är ordentligt hes just nu, men känner mig inte förkyld. Men visst finns det att göra här hemma också, t.ex. tvätta resterande sex fönster, klippa gräset, fixa uteplatsen, spika upp mina lådor på väggen... Jaja, jobbet tar aldrig slut.

Senaste ur telefonarkivet:
 Lös och ledig!
 Lördagens Nykaabi-outfit!
 En Tossa!
 
Shejkar loss till John Lindberg Trio på Juthbacka..
 I valet och kvalet vilken väg jag ska installera mina lådor!?
 
Tog in lite rabarber och satte i vasar.
 Från gårdagens rabarberkockande: Rabarberkräm, rabarberkaka och knäckig rabarberpaj.
 Tog in lite syrenkvistar också. Doftar så härligt!
 Nya spegeln flyttade tillfälligt in på sovrumshyllan..
Och såhär ser det ut i vårt vardagsrum just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar