9 juni 2015

No internet(time)

Igår var vi i princip utan internet hela kvällen, så alla blogginlägg som fanns ut i fingerspetsarna rann tillbaks i kroppen. De finns inte ens kvar i huvudet idag! Nå, ny dag, nya möjligheter. Denhär veckan jobbar jag 8-15. Runt tjugo barn på hela dagis, så det är ganska lugnt. Idag t.ex. så tog vi majoriteten av barnen i hand och traskade iväg till sportplan. Så härligt att vara utomhus idag! Nästan så jag börjar tro att det blir sommar i år också... Men jag tvivlar starkt.
När jag kom hem svepte jag ihop en handilslisto, packade tre pantpåsar i bilen och rände iväg mot Livsmedel. Ungefär femti euro senare var jag hemma igen. Det blev vegetariskt till middag: Grönsaksbiffar, quinoa och kantarellsås.

Nu vilar jag på maten lite innan jag ska sätta igång med fönstertvättningen. Har blivit kraftigt försenad med det i år i och med rygghelvetet... Så nu tänkte jag börja med de skuggiga fönstren; badrummet, köket och Kalles rum. Sen får vi se när jag har tid och ork med kontoret, sovrummet och vardagsrummet. Det värsta med att tvätta fönster här? Att det inte går att öppna alla fönstren inåt och bara tvätta. Nej, här måste det lyftas och bankas och jyklas innan man alls får bort fönstren. Valvfönstren, som vi har i största delen av husen, måste man helt lyfta bort för att tvätta dem. Sen har de inga såndär handtag eller vad man ska säga heller. I vardagsrummet är fönstren lite modernare, men så öppnas yttranfönstren utåt! Skulle verkligen vilja träffa den jubelidiot som kom på att fönster på 10 meters höjd ska öppnas utåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar