13 juni 2015

Home alone

Denhär helgen har jag huset för mig själv, när sambon åkte iväg med sin pappa till Alastaro på varmanstävlingar. Själv hade jag satt alarmet på 11, men vaknade redan vid niotiden. Låg och drog mig en stund, städade i köket, tvättade en maskin med tvätt och åt frukost. Strax före tolv åkte jag och Madde iväg till Munsala på loppisrace (inlägg upcoming). Vid tretiden var jag hemma igen, och värmde lite mat. Nu slappar jag på soffan en stund. Ikväll blir det troligen en sväng till car meeting i Nykaabi.

Lite nytt i vardagsrummet igen.. Nu är det verkligen bara dendär lådväggen som fattas!
Denhär gamla mjölklådan hittade vi i ett av de gamla husen/förråden som Kalles släkt äger. Lite för grön för min smak, men vill verkligen inte "måla över den" heller!
Världskartan kommer från IKEA och kostade 7€.
 Dagens lunch/middag blev samma som igår (då bilder är tagen): maletköttcrepes med spenat- och melonsallad!
 Förra helgens Jepo-loppisrace fynd (1€) urdiskad och limmad!
 Dessa två är från när jag och Linn var ut och promenerade i Vörå i torsdags. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar