6 juni 2015

På loppisrace i Jeppo

Idag åkte jag iväg på loppisrace till Jeppo tillsammans med Maria, Madde, Cila och Tesso. 19 gårdsloppis avverkade vi på ungefär två timmar. Lite smått och gott hittade vi att ta hem med oss, för fynd fanns det nog gott om. Tack och lov att Maria hade stor baklucka! 

Chauffören och kartläsaren!
 Träffade på Linda också, mitt i mellanmålet.
 Dendär kaffekvarnen hade jag tagit hem om den kostat 10€ mindre!
Ett bord som skulle ha passat i Kalles musikrum...
 ALLTSÅ! En gammal trappa som hylla! Fick nyss världens snille...
 Madde gjorde ett riktigt fint fynd - en pinnstol för 5€!
 Bordet som såg bättre ut i mörkret än ute i dagsljus...
 Bästa loppissällskapet!
 
Tänk att köpa och rusta upp detdär gamla mejeriet... Skulle bli SÅ fint!
 Hyllan som inte var till salu... Men kommer att drömma om den LÄÄÄNGE!
 Vid UF hade de ordnat med bakluckeloppis.
 Sen hälsade vi på Linn också!
Och såhär såg det ut i bakluckan efteråt...
 
 Mina fynd: Trälåda 5€, Liten låda med handtag 3€, lampa (ska fixa ny skärm) 4€, 2x marmorljuskopp 2€, gammal medicinflaska 1€. Nöjd med dagens!

Efter loppiset åkte jag raka vägen till svärföräldrarnas, där det nalkades 50-årskaffe. Kalles mamma fyllde nämligen jämnt i veckan, och de kom hem från Turkiet igår. Blev bjudna på kaffe och tårta och fick småprata en stund. När övriga gästerna hade dragit hem ordnade vi talko kring köksbordet. Fixade med papper och lappar osv inför morgondagens Sorakunkku. Sen grillade vi och åt gott som avslutning. Nu är det tv och slapp som gäller resten av kvällen, väckning 06:30 imorgon...


FOTAT MED NIKON D3100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar