18 juni 2015

Lite mera trädgård

Som ni kanske märkt, så är jag ovanligt trädgårdsintresserad i år. Vet inte hur många gånger jag fantiserat om mina rabatter när det varit för dåligt väder för att göra nåt ute.. Har redan rensat två gånger, planterat, och suktat efter massa härliga sommarblommor och perenner. Vad har hänt med mig, liksom!? Hade jag aldrig trott om mig själv för några år sen...

Nu blommar vallmon! Men alltså, varför tycker folk att det är en så härlig och fin blomma!? Den e ju skitful och irriterande och sprider sig överallt och växer som ogräs...
Enda stackaren som blommar förutom vallmon! Resten tål knappast torkan som vår rabatt förmedlar...
Klätterrosorna pågång!
Rev bort hälften av humlen jag fått för att den torkat.. Nu är dethär mitt sista hopp!
På uteplatsen ser det fortfarande likadant ut som för två veckor sen..
Mårbackan har tagit lite stryk av det dåliga vädret!
Och min stackars, stackars fina ampel har helt blåst sönder. Får se om den alls blommar mer i sommar..
Syrener mot en blå himmel, ah!
Min absoluta favorit bland hängblommor, Törnrosas kjortel!
Nån annan än jag som inte tror så värst hårt på fem jordgubbsplantor i en liten emaljkopp!?!
Min Ruccola växer så det knakar!
Nejlikor och silverfall i balkonglådan i år igen. Ett vinnande koncept! Till hösten byter jag ut nejlikorna mot calluna.
En riktigt fin gammalrosa "Jalokello". Men undrar om den orkar ta sig..
Annars gick det väl bra, men örterna har inte alls tagit sig som jag tänkt i år! Oreganon har bara några ynka blad, och myntan växer inte alls. Men persilja, dill, spenat och basilika är åtminstone mer eller mindre pågång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar