16 februari 2018

Inte alla fredagar är guld

Ni vet hur man brukar säga att fredag är veckans bästa dag? Det brukar jag också tycka, vanligtvis. Men idag har faktiskt varit ett undantag. Får väl skylla en del på min dåliga nattsömn och en annan på graviditetshormoner, men jag har nog verkligen inte varit på bra humör denna fredag... Kan väl inte säga att jag steg upp med fel fot, men hela dagen har varit mer eller mindre skit. Har ungefär legat i soffan och kollat avsnitt efter avsnitt av New Girl, ätit choklad, druckit te och lipat. Fick så lov att avboka en kompis-date för att jag kände att jag skulle vara sämsta tänkbara sällskapet. Hoppade i stället i ytterkläderna och gick en 20 minuters runda "runt kvarteret". För första gången på väldigt länge kändes stegen lätta och inget värkte! Borde kanske ha passat på att gå lite längre, men ville inte utmana ödet... Efter en lång varm dusch kändes det åtminstone liiite lättare att leva igen.

Sambon hade tydligen fattat att jag hade en dålig dag, så han kom hem med blommor och choklad. Precis vad jag behövde, med andra ord. Nu har vi nyss gjort "grillpanna" (krysspotatis och korvbitar, lyxigt värre...) till fredagsmiddag, och slappar i soffan kvällen till ära. Helgen är rätt öppen, antar att det är så det kommer vara nu framöver. Får helt enkelt leva en dag i taget!

Han som i ena sekunden gör mig flyförbannad för att i nästa förtjäna alla kramar och pussar i världen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar