12 februari 2018

Ännu en barnlös måndag

Måndag igen, och endast tio dagar till beräknad nedkomst! Sen jag blev mammaledig har jag i princip spenderat mina måndagar på samma sätt: Ätit frukost och gjort vanliga morgonrutiner, tvättat veckans två-tre maskiner med tvätt, städat upp i köket och svept över nån del av övriga lägenheten lite (idag badrumsstädning), bloggat, gått på promenad och sen tittat tv i väntan på sambon. Promenaden har jag inte kommit mig ut på ännu, tänkte vila några minuter först..

Fredagstulpanerna piggar upp på köksbordet!

Som ni säkert förstår så börjar mitt tålamod vara slut. Har ju alltid sagt att jag hatar att vänta, och visst hade jag förberett mig på att sista tiden skulle gå oändligt långsamt. Men nu tycker jag faktiskt att det kunde börja hända något! Läste äntligen ut andra Game of Thrones-boken också, vilket jag hade satt som mål innan babyn kommer. Så nu får hon riktigt på riktigt börja fundera på att titta ut, tycker jag! Har städat alla skåp, träffat alla kompisar, bakat och lagat mat, kollat klart alla halvfärdiga serier... Ja ni hör ju, finns inte mycket mer att fördriva tiden med alltså.

 En dag förra veckan hade jag så tråkigt att jag började komponera ihop outfits i stl 56 åt babyn. HAHA!
Hoppas att denna partykula snart är ett minne blott...

Lite senare idag kommer det upp ett inlägg där ni ska få gissa lite på babyns ankomstdag, vikt osv. Stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar