16 maj 2017

New hair don't care

I lördags var jag till Hårstudion i min forna hemstad Nykarleby för en uppgradering av håret. Min frisör Maddis kämpade på i nästan tre timmar, men till slut hade jag fått ett lite mindre spretigt och betydligt ljusare hår. Mitt önskemål var ljusare brunt hår med blonda slingor, och att längden skulle vara lika i hela håret. Tidigare hade jag mörkbrunt-lila med kortare i nacken, fast det hade växt och blekts så mycket sen september så frisyren var väldigt icke-existerande.. Har tyvärr inga bra bilder på hur det såg ut från sidan, men ni får fantisera er fram! Det var i varje fall ingen vacker syn.

Här har jag sådär smidigt försökt fånga gamla hårfärgen på bild...
 Hejdå rishög!
 Maddis blekte i bottnen och satte i ljusare färg i övriga håret. Grundfärgen blev ljusbrun och slingorna beige-blonda. 
 Och ungefär såhär blev slutresultatet!
Svårt att fånga på bild, när håret ser lite olika ut i alla ljus.

Vad jag tycker om förändringen då? Tja, jag är nog nöjd, men det blev faktiskt lite ljusare i "grundfärgen" än vad jag hade tänkt mig. Men antar att det är vanesak.. Sen hade jag ju helt glömt bort hur mitt hår uppför sig när jag sätter blonda slingor i. Det blir torrt och risigt och vill inte alls samarbeta när jag tvättar eller borstar. Hoppas verkligen att inpackningar och minimal användning av värmeverktyg råder bot på den risiga kvaliteten! Vill absolut inte tappa så mycket hår som jag gjorde förra gången jag hade ljusa slingor (och permanentlockar)... Sen borde jag skaffa mig en ny plattång också. Den jag har börjat verkligen ha tjänat sitt syfte. Tror den river lös mer än vad den plattar! Angående längden på håret så hoppas och ber jag att det växer i ultrarapid så jag inte har så här kort hår på bröllopet jag ska närvara på i slutet av juli. Grow hair, grow!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker hårfärgen och längden passar dig jättebra :) Det ser verkligen sommarfräscht ut!

    SvaraRadera