8 januari 2018

På den första lediga dagen

Och så var den här då, den både fruktade och efterlängtade första dagen av ledigheten. Kan väl egentligen inte säga att jag är mammaledig ännu, då det officiellt börjar först 18.1. Men semester och övertid tar jag alltså ut denna vecka och halva nästa, så rent teoretiskt är jag ju nog mammaledig redan.

Hur det känns då? Ja, inte så farligt som jag trodde faktiskt. Inte ännu i alla fall! I fredags var det nog lite jobbigt att lämna över arbetstelefonen och nyckeln och krama hejdå de få barn som var på plats. Visst stack det till lite i hjärtat att köra iväg och inte alls veta om eller när jag återvänder. Har trivts så himla bra på Solbacken, det har nog verkligen blivit som ett andra hem för mig, och jag hoppas för allt i världen att det är dit jag ska få återgå sen när jag anser mig vara redo för det. Jobbet har passat mig så perfekt, och hela atmosfären och stället och människorna har gjort arbetsdagarna till en mestadels positiv upplevelse. Det är nog få gånger som jag haft "lejdon" av att åka till jobbet under dessa 2,5 år i Kimo!

Ni som hängt med på bloggen vet ju säkert att jag inte ännu heller har nån fastanställning, utan detta vikariat varar bara till 30.7. Alltså kommer "min" tjänst att lediganslås igen i vår, och jag får söka, precis som tidigare vårar... Sucka mitt hjärta, säger jag bara. Nå, i år borde det verkligen vara min tur att få tillsvidare anställning, så ni kan ju hålla tummarna för det! Annars blir det nog blåsigt.

Sen har jag ju kanske inte hunnit erfara så mycket av hur lång denna väntan på babyn kan bli.. Idag steg jag t.ex. upp vid halv elva och har donat på med dittan och dattan sen dess: Plockat bort julsaker, städat kökslådor, tvättat kläder, bloggat ikapp mig.. Än så länge har det åtminstone inte blivit tråkigt, men gissar ju nog att det kommer komma många såna dagar också!

 Ute är det vackert vinterväder! Men jag håller mig inomhus.. Passar på att vila idag!
Alla (nya) babykläder blev av med sina lappar och sorterades i tvätthögar. Bara jag har tvättat allt ska vi skruva ihop nya byrån så jag får vika in kläderna dit. Det ser jag framemot!
Julpynten samlade jag på sängen och gardinerna blev bytta i vardagsrummet. Julbelysningen orkade jag inte med ännu... Det får också bli en annan dag som jag tar fram "vinterpyntet" och torkar damm. Allt kan man ju inte göra på första dagen heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar