14 januari 2018

Helgen i bilder

Denna gråa, trista söndag tänkte jag dela med mig av min helg i bilder, för att vi egentligen inte har gjort så mycket vettigt. Kollat tv, kaffat med svärföräldrarna, gjort smörgåstårta, och lyft in spjälsängen i sovrummet. Okej, erkänner att det sistnämnda inte var ett så litet projekt som vi trodde, med byggande av byrå, bäddande, och omorganiserande av klädskrubben. Men slutresultatet blev bra, om än trångt (som förväntat!), så vi får väl bara vänja oss nu då! Och jag var helt slut efter det projektet...

Ikväll ska vi iväg till Monäs på syrras kalas, och sen blir det väl sedvanlig söndagsbastu. Annars inte mycket på agendan idag!

Fredagstulpanerna återvänder!
Lördagsmiddag: Nachogratäng! (nachos, tacokryddade kycklingstrimlor, creme fraiche, salsasås och riven ost)
Livet blir allt lite festligare med bubbelvatten i vinglas!
Sovrummet blev verkligen som nytt nu! Det är trångt, ja, men fyller sin funktion.
Tänk att vi snart har en liten som ska sova här. Helt otroligt egentligen!
Några kramdjur lilla E har fått.
Sebastian kunde ju givetvis inte vara sämre, så han köpte ett "mjukisdjur" format som en grävmaskin........
Sade jag att vårt barn inte kommer ha brist på kläder? Här har jag sorterat alla stl 56 i en låda..
... 62 i en annan...
... och 68-74 i en tredje.
Har också en egen låda för "ytterkläder". Massa söta vantar och stickade sockor, bland annat!
En söndagsfrukost.

Och här har ni det här preggot i vecka 35! Bara 40 dagar kvar nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar