29 januari 2018

A walk down memory lane

På något underligt vänster fick jag inte mycket gjort under dagen, utan fastnade med datorn i famnen.. Började nämligen läsa igenom alla inlägg från min USA-resa sommaren 2016. Vilka minnen alltså! Ni som dagligen kikar in här på bloggen, och gjort det en längre tid, vet ju säkert vad jag pratar om, men ifall det mot förmodan är någon som är ny/kikar in bara nu som då, ska jag kort ta och berätta för er.

I juni 2016 åkte jag iväg till USA. Fem veckor spenderade jag på andra sidan Atlanten, de första tre veckorna med ett företag som heter Trek America, och sen de sista två veckorna på egen hand. Det är absolut det mest spännande, läskiga, out-of-my-comfort-zone jag gjort i hela mitt liv, men också en upplevelse jag aldrig skulle byta ut! Hann se hela 15 delstater under tiden, och uppleva mer än jag troligen kommer göra på resten av mitt liv. Fokuserade främst på de nordliga delstaterna i USA, och skulle förstås gärna återvända en dag och se resten. Får se hur det blir med det..

I varje fall så tycker jag ni ska ta och läsa om hela min resa och upplevelse ifall ni har tråkigt nån dag! I bloggarkivet till vänster kan ni läsa alla USA-inlägg under juni och juli månad 2016. Orkar tyvärr inte länka allt här.. Är ni intresserade av en kort sammanfattning kan ni läsa den här, plus och minus med resan återfinns här, och sen har jag ännu i nåt skede skrivit ett "hur man tar sig fram i Los Angeles"-inlägg, som ni kan läsa här. Är ni mer intresserade av bilder från resan har jag gjort några tillbakablicksinlägg (här, här) tidigare också, eller så får ni nöja er med dagens bildskörd. Oj vilka fina minnen som kommer tillbaks till mig.. Vill ni kolla mina Instagram-uppdateringar från resan kan ni söka på hashtagen "mimmipåfäälandfåot", eller mitt konto heimimmi.

 Golden Gate, San Francisco.
 Pacific Coast Highway mellan SF och Los Angeles.
 Disneyworld, Los Angeles.
 Universal Studios, LA.
 Hoover Dam, Arizona.
 Las Vegas, Nevada.
Grand Canyon, Arizona.
 Times Square, New York.
 Frihetsgudinnan!
 Niagarafallen.
 Empire State Building, NY.
 Badlands nationalpark, South Dakota.
 Old Faithful, Yellowstone nationalpark, Wyoming.
 Mount Rushmore, South Dakota.
Trek America-gänget <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar