18 januari 2018

Clock ticks time away

En grå och kall värld utanför fönstret, så jag passade på att krypa djupare ner under lakanen med min bok. Lyssnar på klockan som tickar och funderar hur jag ska fördriva tiden denna torsdag. I kväll får jag visserligen Tjängan på besök, så det finns ju en del att förbereda. Tänkte faktiskt passa på och svepa ihop en sats kanelbullar till besökarna. Hoppeligen blir det lite över att ha i frysen sen också.. Trots att jag är utbildad bagare är det väldigt sällan jag gör kanelbullar, kan jag erkänna. Vet inte riktigt varför, för de är ju absolut ett av de godaste bakverken som existerar, om ni frågar mig!

Längtar verkligen efter soliga eftermiddagar på balkongen just nu...

Hursomhelst. Den här veckan har jag inte uträttat många stordåd, om jag ska vara ärlig. Städat några skåp, tvättat lite kläder, veckohandlat, varit till rådgivningen, samt släpat med mig sambon på profylaxkurs till Nykarleby. Det sistnämnda fick visserligen igång hjärncellerna på mig, och jag har inte sovit många timmar i natt med tankarna snurrande. Folk har frågat lite nu som då om jag inte börjar bli nervös inför förlossningen, och jag har nonchalant svarat att nej, det har jag inte tänkt så mycket på. Men precis som jag gissade (man känner väl sig själv...) så börjar det snurra nu ju närmare vi kommer det beräknade datumet. Ska ta och sammanfatta mina tankar i ett skilt "graviditetsinlägg" som näst, så slipper ni höra det här och nu.

Hoppas ni får en fin torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar