3 juli 2014

Torsdagsprojekt

En halvmulen torsdagsmorgon mötte mig när jag slog upp ögonen vid halv tio-snåret. Fil med banan till frukost, vanliga morgonsysslor, dammade mattorna, vaxade golvet i mittendelen av vardagsrummet och i köket, och satte sen igång med projekt: fotovägg. Nu har jag inga fler måsten idag, förutom gym, men det sparar jag till kvällen när sambon sticker iväg på bandövning. Ska fixa lite lunch åt mig och kolla några avsnitt Solsidan. När Kalle kommer hem blir det räk-avokadopasta till middag. Och på den vägen är det idag!

 Tänk vad lite parkettvax kan göra mycket för ett slitet gammalt golv!
 Dagens projekt färdigt! Ett skillt DIY-inlägg kommer senare.
Lyktan handlade jag på Prisma i veckan, för ynka 8€. Tyckte den såg för liten ut på golvet så jag hittade en gammal roskis och vände den uppochner. Perfekt plattform!
 Älskade plåtlådor! Fast gissar de kommer få flytta när hallbordet kommer...
 Dagens utsikt. Soffan och bordet har fått flytta närmare tv:n för vaxningens skull.
 Klockan som är bäst när den har stannat!
 Förnyade lite i steg-hörnet också!
Hade totalt glömt bort att jag handlat en sånhär plansch från IKEA i höstas. Nu böt jag ut tack-kortstavlan och det blev perfekt. Ni ser väl nummer 2:an i nya favoritfärgen också, hur påråkat!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar