18 juli 2014

Stress-sätän

Alltså om det är nåt jag verkligen verkligen ogillar så är det när folk överför sin irritation och stress till en annan mänska. Här har jag varit duktig och stigit upp i arla morgonstund 7:30 för att hinna med ett gympass och en cykeltur med Madde. Armar körde jag i 1h 10 min (inte så värst lyckat idag om jag ska vara ärlig), traskade hem och konstaterade att dethär knät håller inte för en cykeltur, och enligt sambon inte tidtabellen heller (meningen att vi skulle åka 4-tiden). Så Madde och jag bokade om till ett dopp vid havet klockan 13 istället. Ingen panik, tänkte jag. Packade ihop sakerna, duschade och förberedde sen lite matsäck och inför lunchen. Plötsligt ringer sambon och säger att vi ska åka redan en 1-2 tiden. Janå, jag fick avboka med Madde, gå och elda igång grillen, grilla, vattna blommorna och fixa vad jag hann med. Bilen svänger in på gården och knappt har dörren öppnats innan jag hör "ere fäädit snart elär!?". Dagens meny: grisbiffar, majs, grillade grönsaker och baconlindad smältostsvamp. "Do hadd it laga na pääror?". Och så fortsatte vi på den linjen. Förstås måste jag ju skjutsa iväg Kalle tillbaks till verkstan så han får hämta mig med bil och släp sen när vi ska åka. Så bråttom hade vi att det måste köras 90 påväg till Masuunin...

Nu är jag så jävla sönderstressad och förbannad att jag inte får gjort nåt alls. Diskmaskinen är strax färdig, jag har plockat undan efter maten, väskorna är packade och kläderna framplockade. Återstår bara att gå över vägen till butiken och handla nån frukt och nåt kexpaket eller så, packa kylväskan och invänta det stressade sällskapet. Behöver jag ens säga att vi INTE ska via IKEA idag? Gaaaaaah jag är så irriterad nu. Hade ju tänkt fixa allt och ta det lugnt och sen åka iväg i lugn och ro. Men näe, inte med dedär stressgubbarna. Så skeppohoj, lämnar er med dethär inlägget hela helgen. Way to go Mimmi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar