27 juli 2014

Bortglömd

Så min blogg har blivit lite bortglömd under veckan. Varken haft tid, ork eller lust att uppdatera. Det har varit härligt sommarväder, cykelturer i kvällssolen och festförberedelser för hela slanten. Igår gick äntligen NNSB:s 30-årsfest av stapeln. Vi svettades och sjöng och åt och svettades lite till och dansade och underhöll. Idag är formen den värsta på länge, har nog inte mått såhär illa på flera år tror jag! Kan inte sitta, ligga, stå. Jaja, det var nog dendär rally berry-bålen igår. Alltför god sort, men lömsk! Känns som om sommarens partyhelger börjar räcka för mig nu och det blir småningom en ganska lång nykter period. Skönt för kroppen. Kanske återfår träningsformen då också. Har faktiskt varit aktiv i sommar och gymmat mer än vanligt, cyklat flera dagar i veckan osv. Men ändå har inte formen förbättrats. Fast det beror nog på alkohol på helgerna och glass lite för ofta in i veckorna. Tycker ändå det är okej såhär på sommaren!

Idag är det också min sista semesterdag. FATTAR INTE vart fyra veckor tagit vägen. Visste ju nog att det skulle gå snabbt, men såhär snabbt!? Näe. Nå, jag börjar nog vara redo för jobb igen. Om temperaturen sjunker med tio grader bara... Kommande vecka ska jag alltså jobba på Karvsor dagis. Fick ett telefonsamtal i fredags där jag blev tillfrågad om jag kan komma lite tidigare. Så imorgon ska jag befinna mig på dagis kl 6:30. Snacka om att kraschlanda efter ledigheten! Mest längtar jag ändå en vecka framåt då jag får komma tillbaks till mitt eget dagis och MINA älskade barn. Som jag saknat dem! Häromdagen hittade jag gruppfotot från i höstas. Blev tvungen att hänga det på kylskåpsdörren för att inte dö av saknad. Jag har utan tvekan världens bästa jobb. Tänk att få betalt för att kramas varje dag! Finns ingen bättre start på dagen än att mötas i tamburen av ett stort leende och ett barn som kommer springande mot en med öppna armar. Åh, barn. Måste ju vara de härligaste varelserna på denna jord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar