30 juli 2014

All shall fade to black

En ganska lång, tråkig dag på jobbet. Några barn och många vuxna = inget att göra. Lite svalare väder, så det var åtminstone skönt! Kom hem strax före tre. Fick småningom Sara på besök, vårt mål var att gå ut på en promenad. Förstås började det regna och åska just när vi skulle ge oss iväg... Så vi fick vänta ut vädret en stund, jag passade på att göra maten så länge. Runt halv fem kom vi oss iväg, och det blev en 8 kilometers runda i värmen. En liiiten regnskur fick vi över oss ungefär mitt i rundan, men det var överkomligt. Tiden stannade jag på 1:15, så takten var väl kanske inte den piggaste. Men i 28 graders tryckande värme och utan vattenflaskor är det väl helt okej!

Sara stack hem och jag laddade med en portion mat: fullkornspasta och baconsås. Bläddrade genom nya H&M-katalogen (omg, vill ha ALLT!) och satt sen i soffan och lyssnade på åskvädret. Kände att jag blev trött så ställde in alarmet för en timmes powernap. Pappa ringde efter ca 25 minuter och jag visste inte av denna värld. Började må riktigt illa, så jag ställde alarmet en halvtimme framåt. Vaknade halv tio när sambon kom hem från Vasa. Oops.. Nu har jag fördrivit tid med att shoppa lite resekläder på Nelly, och hoppas innerligt att jag är trött när jag lägger mig i sängen. Och att jag mår bättre imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar