2 juli 2014

Rainy days

Idag lyckades jag sova till 10:30. Tyckte mig se solsken bakom de fladdrande rullgardinerna, men ack så fel jag hade. Bara regn idag! Nå, för mig gör det inget, eftersom planen ändå var att dona på här inne hela dagen. Hittills har jag dragit ur sängkläderna, kört tre tvättmaskiner, samlat ihop mattorna, städat badrummet, dammsugit trapphuset och strykt två dukar. Var en sväng till Kullas och handlade ny sats Järnsulfat, hoppeligen ska denna sort funka bättre! Börjar bli trött på att inte ha nånstans att lägga sakerna jag dragit hem de senaste månaderna - nu ska här fixas sänggavel, hallbord och hyllor! Via Hällnäs-loppis och svepte, mycket har jag ännu kvar som inte blivit sålt, så sänkte priset i hopp om att det ska försvinna dessa två sista dagar. Ni har väl gjort ett besök? Hittade också en pippi-tröja i lång collegemodell med dragkedja, kommer passa perfekt på jobbet i höst. Och för 4€ var det inte hela världen. Pantade två påsar (när ska det ta slut?? vi har typ tre 200 liters säckar i garaget ännu...) och handlade ett paket fullkornstortilla.

Nu är jag mätt i magen efter samma lunch som igår, och funderar vad jag ska hitta på som näst. Alternativen är: Dammsuga soffan, städa "kontorsskåpet", läsa eller börja kolla Solsidan, som jag lånade av svärisarna igår. Hm, tuffa val här i livet! När sambon kommer hem är det siivouspäivä som gäller, och så avslutas dagen med zumba i Maxmo kl 20-22. Imorgon ska jag vara hurtig och vaxa golvet här i vardagsrummet/matsalen/hallen! Hoppas nästan på en till regnig dag, så suger det inte så hårt att gnugga och svettas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar